Pamiętacie Skodę Yeti? W Indiach poszli w tym samym kierunku. Wygląda to kapitalnie!

Tata Sierra była niegdyś tanią, budżetową i brzydką terenówką. Teraz wygląda tak dobrze, że... nie pogardzilibyście nią!

  • Tata Sierra powraca na rynek
  • Teraz jest to modny SUV o bardzo ciekawym wyglądzie nadwozia
  • Wykorzystano tutaj całkowicie nową platformę

Pamiętacie samochód o nazwie Tata Sierra? Kiedyś była to tania i niezbyt udana terenówka. Teraz, po długiej nieobecności na rynku, powraca jako całkowicie nowa konstrukcja. Jest to modny kompaktowy SUV, który ma konkurować z liderami segmentu. Tata twierdzi, że ten model da im solidną przewagę na rodzimym rynku - a i na innych miałby szanse przebić się wśród konkurencji.

Tata Sierra to naprawdę udane wizualnie auto. Inspirację widać gołym okiem

Stylistyka produkcyjnej Sierry niemal w całości nawiązuje do koncepcji z 2023 roku. W tym samochodzie dostrzeżecie też wiele elementów ze... Skody Yeti. Co prawda indyjska marka nie wspomina o tym, ale trudno nie odnieść wrażenia, że pewne detale były inspirowane czeskim crossoverem.

Są tutaj także inspirację Land Roverem: masywny słupek B, przeszklony tył, pionowa linia nadwozia, czarne nakładki oraz aluminiowe płyty ochronne. Samochód otrzymał pełne tylne LED-y, a koła, w zależności od wersji, mają 17 cali (stalowe) lub 19 cali (aluminiowe). W przyszłości pojawi się też wersja elektryczna: Sierra EV.

Tata Sierra 2026

To klasyczny kompaktowy SUV

Nowa Tata Sierra wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów. Ma 4 340 mm długości, 1 841 mm szerokości i 1 715 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 730 mm. Imponuje tutaj prześwit, który ma aż 205 mm. Możliwości terenowe są tutaj ponoć kluczowym elementem. Napęd trafia jednak wyłącznie na przednie koła.

Kabina Sierry oferuje trzy ekrany: 10,25 cala (zestaw wskaźników), 12,3 cala (centralny ekran multimediów) oraz 12,3 cala (wyświetlacz dla pasażera). Wśród dostępnych opcji pojawiają się: 12-głośnikowy system JBL z soundbarem, podświetlenie nastrojowe, dwustrefowa klimatyzacja, ładowarka bezprzewodowa, wentylowane fotele i największy panoramiczny dach w tej klasie. Bagażnik o pojemności 622 litrów należy do największych w segmencie.

Tata wykorzystuje tutaj nową platformę

Model Sierra bazuje na nowej architekturze ARGOS (All-Terrain Ready, Omni-Energy, Geometry Scalable), która umożliwia wdrażanie różnych typów napędu. Obecnie klienci mogą wybrać jeden z trzech silników: 1.5 106 KM (wolnossący), 1.5 160 KM (Turbo) i 1.5 Diesel 118 KM.

Samochód można skonfigurować z 6-biegowym manualem, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową lub 6-biegowym automatem. Aktualnie Sierra dostępna jest wyłącznie z napędem na przednie koła, natomiast tryby terenowe pozwalają na lepszą adaptację do trudnych warunków. Warianty z napędem na cztery koła pojawią się w późniejszym terminie. Tata zapowiada także wersje: elektryczną, hybrydową oraz zasilaną gazem ziemnym.