To byłoby przepiękne coupe. Lancia Kayak ze studia Bertone wciąż wygląda doskonale

Nazwa może nie była zbyt fortunna, ale powiedzmy sobie szczerze - to nie ma znaczenia. Gdyby Lancia Kayak od Bertone trafiła na rynek, to byłaby teraz pożądanym klasykiem.

Jest rok 1994. Włosi szykują się do premiery swojego nowego kluczowego modelu, Lancii Kappy. To luksusowa limuzyna, która ma zastąpić starzejącą się Themę. Postawiono tutaj na nowoczesny design, ciekawe rozwiązania i świetne wyposażenie. Opinia publiczna ciepło odbiera nowy projekt, a Włosi podążając na fali coraz śmielej myślą o innych wersjach nadwoziowych. Wersję coupe tego auta wszyscy doskonale znamy, ale mało kto wie, że w grę wchodził jeszcze jeden projekt. Nazywał się Lancia Kayak i był dziełem studia Bertone.

Światło dzienne ujrzał zaledwie 4 miesiące po premierze Kappy, na początku 1995 roku, podczas targów w Genewie. Pochwał nie brakowało, a prace nad jeżdżącym egzemplarzem ruszyły z kopyta. Niestety, nie była to historia z happy endem.

Lancia Kayak Bertone była perfekcyjnym coupe

Włoscy styliści sięgnęli tutaj do przeszłości, w tym do cudownej Aurelii B20 GT o charakterystycznej linii dachu. Na platformie Kappy zbudowano duże GT, które zyskało bardzo elegancką linię. Nawiązań do nowej limuzyny nie zabrakło, ale Kayak sprawiał wrażenie samochodu znacznie droższego.

Lancia Kayak Bertone 1995

Zastosowano tutaj wiele ciekawych pomysłów. Na przykład przednie lampy ukryto pod ozdobną listwą, która stanowiła integralny element przedniego grilla. Dzięki temu były niemal niewidoczne, a po włączeniu przywodziły nieco na myśl Kappę.

Tylne światła utrzymano w podobnym kształcie, aby pasowały do ogólnej stylistyki samochodu. Wnętrze w całości przeszczepiono z Kappy, co akurat nie było złym ruchem - tutaj niczego nie brakowało.

Ten projekt wzbudził ogromne zainteresowanie Gianniego Agnelliego

L'Avvocato przez pewien czas forsował ideę stworzenia takiego samochodu, aczkolwiek problemem był budżet. Kayak kosztowałby krocie w budowie i musiałby zyskać bardzo wysoką cenę, aby projekt się zwrócił.

Finalnie więc Włosi poszli w innym kierunku i w 1996 roku pokazali Kappę Coupe. Ta korzystała z wielu elementów z sedana, ale zyskała też szereg modyfikacji - w tym skrócony rozstaw osi i zmieniony rozstaw kół. To także pożądane auto, ale powiedzmy sobie szczerze - na tle Kayaka wygląda po prostu... zwyczajnie.