To całkowity reset. Maserati otwiera nowy rozdział w Polsce. Wiem czego możemy się spodziewać
To początek z czystą białą kartką. Nowy importer, nowe punkty sprzedaży i nowa strategia. Maserati na nowo "debiutuje" w naszym kraju - i ma już ambitne plany. Czego możemy się spodziewać?
Marka z Modeny walczy z różnymi przeciwnościami, aczkolwiek w grupie Stellantis pojawiła się nutka optymizmu. Włosi już podjęli konkretne działania, które mają zoptymalizować funkcjonowanie Maserati. Tyczy się to między innymi przeniesienia produkcji z fabryki Mirafiori w Turynie do zakładu w Modenie. Teraz, gdy za sterami koncernu zasiadł Anotnio Filosa, spodziewać się można kolejnych konkretnych deklaracji i ruchów.
W tym samym czasie Maserati zaczyna nową przygodę w Polsce. Włoska manufaktura trafiła w ręce nowego importera, firmy Grand Automotive Poland. Zmienią się punkty dealerskie i cała strategia sprzedaży. Czego możemy się spodziewać? Podczas prezentacji tymczasowego punktu dealerskiego w Warszawie poznałem plany na najbliższe lata.
Maserati ma nowy dom w Warszawie. To Towarowa 33, lokalizacja w ścisłym centrum miasta
Osoby ze stolicy doskonale kojarzą to miejsce, gdyż jest ono związane z motoryzacją od lat. Kiedyś był tam między innymi salon Daewoo i Suzuki. Przez ten kompleks budynków przewinął się też SsangYong, dealer skuterów Peugeot i duża firma detailingowa. Teraz przyszedł czas na wrzucenie kolejnego biegu.
Póki co Maserati jest ukryte nieco na uboczu, w budynku ulokowanym bliżej ulicy Jaktorowskiej. Niemniej to tylko stadium przejściowe. W halach serwisowych jest już nowe wyposażenie, a główne budynki, położone od ulicy Towarowej, w ciągu dwóch-trzech lat zamienią się docelowo w najnowocześniejszy obiekt marki w Europie.
Na tę chwilę jest to pierwszy salon w rękach nowego importera. Drugi, w Krakowie, ruszy jeszcze w tym roku. Trzeci zaś pojawi się w Trójmieście w 2026 r. Nieco wcześniej jednak ma tam ruszyć już serwis mechaniczny.
Tym razem włoska marka podchodzi do sprzedaży w bardziej kompleksowy sposób
Przede wszystkim Maserati ma już partnera zapewniającego finansowanie pojazdów. Będzie to PKO Leasing, czyli jeden z liderów rynku. Dołączy do nich także duży przedstawiciel branży ubezpieczeniowej. Według nieoficjalnych rozmów ma to być firma Ergo Hestia.
Taki zestaw firm ma być gwarancją lepszych warunków finansowania i ubezpieczenia pojazdu. W ofercie będą oczywiście wszystkie modele marki - Grecale, GranTurismo i MC20. Największy nacisk położono na małym SUV-ie, który może przyciągnąć osoby tęskniące za spalinowym Macanem.
Nowy importer oznacza też rozstanie z dotychczasowymi punktami sprzedaży. Salon rodziny Chodzeń w Piasecznie, a także katowicki punkt w kompleksie rodziny Pietrzaków, kończy swoją działalność.
Przedstawiciele Maserati w Polsce ostrożnie podchodzą do tematu sprzedaży w tym roku, gdyż czeka ich póki co praca nad punktami dealerskimi. Realnie więc dopiero przyszły rok będzie sprawdzianem dla ich działań. Miejmy nadzieję, że Maserati wreszcie nabierze rozpędu i znajdzie swoją niszę na rynku, także w Polsce.


