To jest drogowe Porsche w duchu aut GT2, którego Niemcy nigdy nie zbudowali. Na drogi wyjedzie garstka egzemplarzy

To coś więcej, niż Porsche 911 GT2 RS. Brytyjczycy sięgnęli po najlepsze cechy z wyścigowych modeli i przeszczepili je do drogowego auta.

RML Group to brytyjska firma z siedzibą w Wellingborough, znana z blisko czterech dekad współpracy z producentami samochodów. Przez lata tworzyła wiele ciekawych i zaawansowanych projektów w świecie motoryzacji. Powstała w 1984 roku, a od tamtej pory zbudowała łącznie 39 najróżniejszych pojazdów, zarówno wyścigowych, jak i drogowych. W jej portfolio jest więc wszystko, czego potrzeba było do opracowania takiej maszyny. Nazywa się ona GT Hypercar, który powstał jako własna interpretacja hipersamochodu bazującego na Porsche 911 Turbo S, a garściami czerpie z charakteru modeli GT2.

Porsche w stylu GT2, czyli brytyjski GT Hypercar

RML GT Hypercar zadebiutował publicznie podczas tegorocznego Salon Privé w Wielkiej Brytanii. Pierwszy egzemplarz powstał w wersji 40th Anniversary Special Edition (SE), która upamiętnia 40-lecie istnienia firmy. Produkcja całkowita została ograniczona do 39 sztuk, z czego 10 będzie przygotowanych w tej jubileuszowej konfiguracji.

Inspiracją były wyścigowe maszyny sprzed lat

Choć samochód zachowuje niektóre elementy z Porsche 911, jak przeszklona kabina czy reflektory, to cała reszta została przeprojektowana. Nadwozie wykonano z włókna węglowego, a poszerzone błotniki, wydłużony tył oraz rozbudowane elementy aerodynamiczne nadają mu unikalny wygląd. Pokazowy egzemplarz otrzymał lakier Storm Purple, karbonowe dodatki z fioletowym wykończeniem oraz złote detale, m.in. centralnie mocowane felgi i ręcznie malowane emblematy.

Porsche GT2

Ma homologację drogową, ale bliżej mu do torowej maszyny

Kabinę całkowicie przeprojektowano. Są tutaj chociażby nowe fotele z tapicerką w kolorze Crayon oraz z dopasowanymi pasami bezpieczeństwa. Pojawiły się również karbonowe wstawki w kolorze nadwozia i klatka bezpieczeństwa polakierowana na fioletowo. W wersji SE w standardzie znalazł się pakiet Track, który obejmuje m.in. regulowane zawieszenie, klatkę i usunięcie tylnych siedzeń. Zresztą kto by chciał tam siedzieć?

Moc jest abstrakcyjnie wysoka

Sercem samochodu jest 3,7-litrowy silnik typu B6 z dwiema turbosprężarkami, który przygotowała firma Litchfield Motors. Dzięki modyfikacjom generuje on 925 KM i ponad 1000 Nm momentu obrotowego. Takie parametry sprawiają, że bazujące na Porsche 911 Turbo S auto wchodzi na poziom osiągów zarezerwowanych dotąd dla pełnoprawnych hipersamochodów.

Do tego przebudowana aerodynamika pozwala na wykorzystanie tej mocy bez większych ograniczeń. Zasadniczo RML GT Hypercar powinien wykręcać kosmiczne czasy na wielu torach wyścigowych.

Ile kosztuje taki wynalazek w duchu Porsche z czasów kategorii GT2?

RML GT Hypercar powstaje wyłącznie w zakładach firmy w Wellingborough. Cena startowa to 495 000 funtów brytyjskich, co odpowiada około 665 000 dolarów, przy czym należy doliczyć podatki oraz koszt samego Porsche 911 Turbo S, które służy jako dawca.