To już pewne: Dacia szykuje odpowiedź na Octavię kombi. Premiera w przyszłym roku

Na ten samochód czeka wiele osób. Dacia szykuje nowy model, wymierzony w Octavię Kombi i inne kompaktowe auta tego typu.

Gdy w 2005 roku na drogi wyjechała Dacia Logan pierwszej generacji, nikt nie spodziewał się, że ta marka odniesie tak duży sukces. Dla wielu osób projekt Renault był przejawem szaleństwa, skierowanym do wąskiej grupy odbiorców. Logan przetarł szlak, Sandero zachęciło kolejnych klientów, a Duster był strzałem w dziesiątkę. Marka nabrała rozpędu i bije rekordy popularności. Pędząc na tej fali wchodzi w nowe segmenty - Jogger stał się budżetowym kombi, a Bigster praktyczniejszym rodzinnym wydaniem Dustera. Teraz przyszedł czas na wrzucenie kolejnego biegu. W przyszłym roku na drogi ma wyjechać nowa Dacia, o której mówi się od dawna. Mowa tutaj o nowym "kombi-crossoverze" o ogromnym bagażniku.

Taki samochód miałby być odpowiedzią na najpopularniejsze samochody z segmentu C. Jednocześnie Dacia chce oferować alternatywę dla SUV-ów, które nie każdemu odpowiadają.

Dacia stawia na specyficzny projekt. Co wiemy o "C-Neo"?

Tak na dobrą sprawę informacji jest niewiele. Na pewno ta marka od dłuższego czasu pracowała nad powiększonym wydaniem Sandero, aczkolwiek wszystko wskazuje na to, że finalny produkt będzie... czymś innym.

Sukces Bigstera jest tym, co dało skrzydła Dacii i zachęciło tę markę do działania w segmencie C. Dużym atutem dla tego producenta jest też brak konkurencji w koncernie. Renault pożegnało spalinowe Megane, pozostawiając w gamie elektryczny model. Ten jest jednak crossoverem-hatchbackiem, więc gra do zupełnie innej bramki.

Dacia Kompakt Megane

W dobie drożejących samochodów coraz więcej osób szuka taniej i przystępnej alternatywy. Co więcej, nie wszyscy też chcą jeździć chińskimi samochodami. Według Katrin Adt, nowej szefowej Dacii, szansa na duży sukces rynkowy jest więc naprawdę spora.

Wszystko wskazuje na to, że kompaktowa Dacia będzie najbardziej zaawansowanym projektem marki. Pod maską znajdziemy napędy hybrydowe i silniki spalinowe z LPG. Do tego na pokładzie pojawi się więcej rozwiązań zwiększających komfort użytkowania pojazdu.

Ceny nie będą jednak "aż tak" niskie

Dacia Bigster startuje od 99 900 złotych. To nie daje nowemu modelowi wielkiego pola do popisu. Z pewnością Dacia zejdzie nieco niżej, ale na bardzo tanią propozycję nie ma co liczyć.

Choć w sumie "tanio" ma teraz nowe znaczenie. Zgadzacie się z tym?

Źródło: Autocar