Dacia Duster, której się nie spodziewacie, to wersja... pickup. Jest droga, ale mało pakowna

Tak, Dacia Duster Pickup istnieje i właśnie trafiła na rynek. Zaskoczeni?

Być może o tym nie wiecie, ale Dacia Duster Pickup, wbrew pozorom, nie jest nowością. W obecnej generacji właśnie debiutuje na rynku, ale taki samochód występował już w ofercie marki. Można ją dostać tylko na jednym rynku i kosztuje dość dużo. A co potrafi?

Dacia Duster Pickup to zaskakująca konwersja. Wygląda dobrze, ma przyzwoite możliwości.

Ten pickup nie powstał w fabryce, lecz przy współpracy z rumuńskim zakładem Romturingia. Ta firma od lat współpracuje z rumuńskim producentem i przygotowuje dla niego oficjalne konwersje dla różnych modeli.

Nowy Duster Pickup zachował pełne nadwozie czterodrzwiowe. W efekcie skrzynia ładunkowa jest bardzo krótka i ma raczej symboliczny charakter. Samochód wygląda przez to nietypowo, a przestrzeń bagażowa mieści zdecydowanie mniej niż w klasycznych pickupach.

Jakie są gabaryty skrzyni i jaką dostajemy ładowność?

Ładowność Dustera w wydaniu pickup wynosi raptem 430 kg. Skrzynia ma długość 1050 mm i szerokość 1000 mm. W standardzie znajdują się dwa metalowe relingi i cztery uchwyty mocujące. To praktyczne rozwiązania, ale same wymiary pokazują, że nowa wersja nie zastąpi typowych pojazdów użytkowych. Niemniej może to być ciekawa propozycja dla służb lub dla pewnych firm, które potrzebują przestrzeni oddzielonej od kabiny.

Dacia Duster Pickup 2025

A ile kosztuje taka zabawa?

W Rumunii Dacia Duster Pickup kosztuje ponad 31 000 euro (z VAT). To znacznie więcej niż SUV w standardowej odmianie. Nadal jednak model pozostaje wyraźnie tańszy od dużych pickupów, takich jak Toyota Hilux, Ford Ranger czy Volkswagen Amarok. Co ciekawe, za niecałe 10 000 złotych więcej (w przeliczeniu) można kupić KGM Musso, który oferuje pełne możliwości samochodu użytkowego z podwójną kabiną.

Co ciekawe jest też alternatywna opcja w gamie Dustera. Nazywa się... Cargo

Równocześnie Dacia wprowadza wersję Cargo. W tym wariancie z wnętrza zniknęła tylna kanapa, a podłogę wyrównano drewnianą płytą. Na niej znalazła się dodatkowa warstwa z trwałego materiału. Ładowność to tak jak w pickupie 430 kg, a przestrzeń za fotelami kierowcy i pasażera ma aż 1149 litrów pojemności. Wariant cargo wyróżnia się także praktycznymi detalami, takimi jak cztery punkty mocowania, gumowe maty oraz pełna osłona przestrzeni bagażowej.