Toyota bZ4X szybciej się ładuje, ma być oszczędniejsza i jest tańsza. Dostaniesz ją z dopłatami
Japończycy poprawiają wszystkie bolączki swojego elektryka. Toyota bZ4X zyskała lepszy system zarządzania ogrzewaniem akumulatora, szybciej się ładuje i ma lepsze wyposażenie. Zmieniły się też ceny tego auta. Zobaczcie co i za ile dostaniecie.
Toyota bZ4X przetarła szlak tej marki w kierunku elektromobilności. Nie można jednak powiedzieć, że była to droga bez przeszkód. Japończycy zderzyli się z wieloma problemami, które stopniowo były korygowane. Teraz na rynek wjeżdża zaktualizowana wersja tego modelu, w której poprawiono kluczowe bolączki, w tym kwestię ładowania i wydajności przy niskich temperaturach.
Co zmieniło się w tym modelu na rocznik 2024?
Zacznijmy od kluczowej kwestii, czyli od akumulatora. Inżynierowie Toyoty opracowali zmodyfikowany system ogrzewania cieczą z nowym wymiennikiem ciepła oraz dodanym zaworem regulacji ogrzewania. Dzięki temu bateria trakcyjna ma zoptymalizowaną temperaturę pracy. Pozwoliło to też wyraźnie skrócić czas ładowania akumulatora od 10 do 80% w temperaturach poniżej zera stopni.
W najwyższej wersji Executive debiutuje też ogrzewanie promiennikowe, które poprawia komfort podróży zimą, ogrzewając wnętrze w bardzo krótkim czasie po uruchomieniu auta. Ukryto je w dolnej części kokpitu i w pierwszej kolejności ekspresowo nagrzewa stopy i nogi. Taki rodzaj ogrzewania jest też wydajniejszy energetycznie i pracuje w absolutnej ciszy.
System Toyota T-MATE wzbogacono o nowy układ automatycznego ostrzegania tylnymi światłami awaryjnymi (ARFHL). W ofercie bZ4X debiutuje także nowy cyfrowy kluczyk, kompatybilny z systemami operacyjnymi Apple i Android. Umożliwi on otwarcie i uruchomienie pojazdu przy pomocy smartfona. Cyfrowy kluczyk może być współdzielony przez maksymalnie pięć osób. Warto jednak zaznaczyć, że ta usługa będzie dostępna od drugiej połowy bieżącego roku.
Toyota bZ4X 2024 - dane techniczne i ceny
Elektryczna Toyota bZ4X może mieć napęd na przód (204 KM) lub napęd na cztery koła XMODE (218 KM). Bateria litowo-jonowa ma pojemność 71,4 kWh brutto (64 kWh netto) i jest objęta gwarancją fabryczną na 8 lat lub 160 000 kilometrów przebiegu. Klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażeniowe: Comfort, Prestige oraz Executive.
Bazowy wariant kosztuje wyjściowo 193 900 złotych i dostaniecie go tylko i wyłącznie w wersji przednionapędowej. W wyposażeniu standardowym znajdują się 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefowa klimatyzację automatyczna i inteligentny kluczyk. Bez dopłaty dostaniecie także kamerę cofania, oraz system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem.
Półkę wyżej stoi wersja Prestige, która kosztuje 214 900 złotych w wersji przednionapędowej i 224 900 złotych w wariancie XMODE (AWD). W standardzie znajdziemy tutaj tapicerkę materiałową z elementami skóry syntetycznej, podgrzewane fotele oraz kierownicę, elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika. Jest tutaj także większy 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego oraz przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.
Topowa Toyota bZ4X Executive kosztuje 231 900 złotych w wydaniu FWD i 241 900 złotych w wersji AWD. Tutaj dostaniecie 20-calowe felgi aluminiowe, dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem, dolnym przednim grillem w kolorze satynowego chromu. Nie zabrakło także dachu panoramicznego.
We wnętrzu pojawiła się tapicerka ze skóry syntetycznej, a fotele przednie mają wentylację. Tutaj także debiutuje ogrzewanie promiennikowe. Na pokładzie jest również Toyota Teammate Advanced Park, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), kamerę monitorującą kierowcę czy system monitorowania martwego pola (BSM).