Toyota Ducato nie jest żartem. Japończycy wchodzą w duże dostawczaki
Toyota Ducato staje się rzeczywistością. Japońska marka i Stellantis rozszerzają współpracę w segmencie aut użytkowych. W drodze jest duży model, który będzie bliźniakiem oferowanych aktualnie aut użytkowych. Jego produkcja odbywać się będzie w fabryce w Gliwicach.
Toyota ewidentnie ma chrapkę na segment dużych aut użytkowych. Sukces modelu ProAce i ProAce City sprawił, iż apetyt stał się znacznie większy. Zaspokoi go tylko jeden produkt - samochód użytkowy o naprawdę sporych wymiarach.
Tutaj potrzebny jest jednak solidny partner, który pozwoliłby na łatwe stworzenie takiego samochodu. Naturalnym wyborem jest więc rozszerzenie współpracy ze Stellantisem. Na jej mocy Toyota zyska bliźniaka Fiata Ducato i jego klonów, zarówno w wydaniu spalinowym, jak i elektrycznym.
Nowa użytkowa Toyota wyjedzie z fabryki w Gliwicach i z włoskiego zakładu w Atessie
Współpraca Stellantisu i Toyoty zapowiada się bardzo ambitnie. Nowy dostawczak wyjeżdżać będzie z dwóch fabryk - w Gliwicach w Polsce i w Atessie we Włoszech.
Produkcja ruszy jednak nieprędko. Japońska marka zapowiada uruchomienie linii w połowie 2024 roku. Sugeruje to, że może do tej pory dostaniemy całkowicie nową generację dostawczaków Stellantisu.
Warto przypomnieć, że obecne modele, choć regularnie modyfikowane, bazują na konstrukcji zaprezentowanej w 2006 roku. Tym samym mamy do czynienia z 16-letnią konstrukcją. Ruch Toyoty sugeruje jednak, że Japończycy wiedzą o nadchodzącym nowym wcieleniu tego auta.
„Objęcie umową z Toyotą trzeciego modelu potwierdza ogromne doświadczenie firmy Stellantis w produkcji pojazdów użytkowych oraz bateryjnych napędów elektrycznych do wszelkich typów pojazdów. Współpraca z Toyotą wzmacnia naszą pozycję lidera w Europie w zakresie lekkich aut użytkowych i bezemisyjnych samochodów oraz przybliża nas do realizacji naszego celu Dare Forward 2030, który zakłada, że staniemy się niekwestionowanym światowym liderem lekkich samochodów dostawczych pod względem technologii, produkcji, udziału w rynku i rentowności” – ocenił Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.
Współpraca Stellantis i TME rozpoczęła się w 2012 roku od średniej wielkości użytkowego vana Toyota PROACE produkowanego w fabryce Stellantis Hordain we Francji. W 2019 roku dołączył do niego kompaktowy model PROACE CITY produkowany w fabryce Stellantis w Vigo w Hiszpanii.
Zapowiadany duży dostawczy van pogłębi współpracę między TME i Stellantis, umożliwiając Toyocie skompletowanie pełnej gamy lekkich samochodów dostawczych w Europie, a jednocześnie pozwalając obu firmom czerpać korzyści z optymalizacji kosztów rozwoju i produkcji.