Toyota GR Supra z manualną skrzynią jest hitem. W USA wybiera ją blisko 50% kupujących
W niektórych krajach, w tym w Polsce, taka wersja jest tańsza. W USA Toyota GR Supra z manualną skrzynią wymaga dopłaty. Mimo to blisko 50% kupujących decyduje się na taki wariant. Oto przykład na to, dlaczego należy słuchać swoich klientów.
Gdyby nie klienci Toyoty, to z pewnością nie zobaczylibyśmy takiego samochodu. Japończycy zakładali, że Toyota GR Supra nigdy nie dostanie manualnej skrzyni biegów. Można wręcz powiedzieć, że konstrukcja tego samochodu nie przewidywała takiego połączenia. Tymczasem nacisk ze strony fanów modelu sprawił, że inżynierowie Toyoty (i BMW) zakasali rękawy i połączyli ze sobą silnik B58 i 6-biegową manualną przekładnię firmy ZF.
Jak się okazuje był to doskonały ruch. Blisko 50% nabywców tego auta w USA decyduje się na manualną skrzynię biegów. I wcale nas to nie dziwi.
Toyota GR Supra z manualną skrzynią biegów nabiera zupełnie innego charakteru. Duża w tym zasługa inżynierów Toyoty
Przede wszystkim manualna skrzynia na potrzeby tego auta zyskała szereg modyfikacji. Delikatnie odchudzono całą konstrukcję, a do tego wyposażono ją w system i-MT. Pod tą nazwą kryją się "automatyczne międzygazy", które ułatwiają szybkie redukcje.
Toyota zmieniła też długość przełożeń. Te są dość krótkie, co przekłada się na świetne osiągi. Zresztą niebawem podzielę się moimi wrażeniami w tej kwestii, gdyż spędziłem tydzień z takim samochodem i rozumiem jego fenomen.
Ta sytuacja jest idealnym przykładem na to, że klienci zawsze mają rację
To oni pokazują, które decyzje i wybory koncernów są właściwe. Świetne wyniki sprzedaży Supry z manualną skrzynią biegów pokazują, że klienci tej marki oczekują "analogowych" i surowych wrażeń z jazdy. Dla porównania - BMW oferuje manualną przekładnię w modelu M2 i M3. Mimo to tam nie cieszy się ona taką popularnością.
Dużo zależy więc od postrzegania marki. Choć GR Supra bazuje w dużej mierze na podzespołach BMW, to jednak jest zupełnie inaczej postrzegana i stawia się wobec niej inne oczekiwania.
Toyota jest znana ze swoich sportowych aut, a obecnie gama GR przeżywa rozkwit, który jest dla nas promykiem słońca w dobie coraz bardziej "standaryzowanych" samochodów. A Japończycy nie chcą odpuszczać - nawet w dobie elektryfikacji nie zrezygnują z samochodów oferujących dużo emocji.