Nowa, lepsza Toyota GR Yaris wjeżdża do Polski. Sprawdzamy ile kosztuje
Nowa Toyota GR Yaris debiutuje w polskiej ofercie marki. Po raz pierwszy dostaniemy tutaj 8-biegowy automat, a lifting przyniósł także szereg poprawek w układzie jezdnym. Zamówienia można składać od 12 marca.
- Toyota GR Yaris po liftingu zyskała szereg modyfikacji mechanicznych
- Całkowicie przeprojektowano wnętrze, stawiając na lepszą widoczność
- W ofercie debiutuje nowy 8-biegowy automat
To bez wątpienia jeden z najgorętszych samochodów w ostatnich latach. Toyota GR Yaris jest szybka, zadziorna i ma w sobie charakter starych dobrych rajdówek. Teraz na rynek wjeżdża odświeżony model, który zmienił się przede wszystkim mechanicznie. Japończycy skupili się na kluczowych kwestiach, design stawiając na drugim miejscu. Tutaj liczą się przede wszystkim wrażenia z jazdy.
Toyota GR Yaris 2024. Czym różni się wersja po liftingu?
Przede wszystkim jest mocniejsza. Turbodoładowany silnik 1.6 podkręcono do 280 KM i 390 Nm. Inżynierowie Gazoo Racing skupili się także na drobnych szlifach w podwoziu i w układzie jezdnym, dopracowaniu geometrii zawieszenia i na ogólnych wrażeniach z jazdy. Znajdziemy tu chociażby inne sprężyny i nowe mocniejsze amortyzatory przednie. Nowością w ofercie jest 8-biegowy automat Gazoo Racing Direct, który ma oferować bardzo szybką zmianę biegów. Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.
Toyota GR Yaris 2024 - w Polsce dostaniemy wersję Dynamic i VIP. Czym się różnią?
Nowy GR Yaris w wersji Dynamic ma 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD. Znajdziemy tutaj także podwójne końcówki układu wydechowego, tylny spojler, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), a w wersji z automatem przy trójramiennej sportowej kierownicy zamontowano manetki do zmiany przełożeń.
W standardowym wyposażeniu dostaniemy także automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, inteligentny kluczyk i 12,3-calowe cyfrowe zegary. Na pokładzie znalazł się również system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym. Jest tu nawigacja Connected z trybem offline oraz 4-letni pakiet transmisji danych, a także bezprzewodowa łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.
Toyota GR Yaris Dynamic kosztuje 214 900 złotych w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Wariant z 8-biegowym automatem wymaga wydania 225 900 złotych. Do wyboru mamy 5 lakierów i dwie konfiguracje tapicerki we wnętrzu.
Gamę zamyka wersja z pakietem VIP
Nowy GR Yaris występuje też w topowym wydaniu z pakietem VIP, wymagającym dopłaty w wysokości 16 000 złotych. Obejmuje on 18-calowe kute felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę oraz fotele i system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami. Na pokładzie są też przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach, asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. W przypadku GR Yarisa z automatyczną skrzynią biegów ten ostatni system ma funkcję hamowania, a auto dodatkowo jest wyposażone w układ detekcji przeszkód.
Zamówienia można składać od 12 marca. Pierwsze dostawy zaplanowano na drugą połowę roku.