Toyota Hilux Electric debiutuje w Polsce. Samochód do pracy na prąd za 230 000 złotych netto
Nowa Toyota Hilux Electric debiutuje w Polsce. Ile kosztuje i co oferuje? Sprawdziliśmy ofertę japońskiej marki.
Nowa Toyota Hilux Electric otwiera kolejny rozdział w historii tego modelu. Po raz pierwszy oficjalnie wykorzystuje w pełni elektryczny układ napędowy. Jednocześnie zachowano klasyczną i sprawdzoną ramową konstrukcję, stały napęd na cztery koła oraz zdolność brodzenia do 700 mm. Ile kosztuje taki samochód i co oferuje w wyposażeniu?
Toyota Hilux Electric. Jeden akumulator, dwie wersje wyposażenia
Toyota oferuje elektrycznego Hiluxa wyłącznie z podwójną kabiną. Sprzedaż ruszyła już w polskich salonach marki oraz w punktach Toyota Professional. Nowy pickup korzysta z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 59,2 kWh i ma stały napęd na cztery koła. Jest on tutaj realizowany za pomocą silników elektrycznych. Dwie specjalne osie e-Axle, ze zintegrowanymi silnikami generują odpowiednio 200 Nm na osi przedniej oraz 269 Nm na osi tylnej, a system Multi-Terrain Select automatycznie dostosowuje parametry napędu i hamowania do nawierzchni.
Podstawową odmianą w cenniku pozostaje Toyota Hilux Electric Live. W tej wersji producent oferuje m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewaną kierownicę oraz podgrzewane przednie fotele. Toyota twierdzi, że ten model spełnia idealnie spełnia wymagania użytkowników flotowych i prywatnych. W standardzie jest też inteligentny kluczyk, kamery cofania z dynamicznymi liniami oraz pakiet Toyota T-MATE. Cena wersji Live w przedsprzedaży wynosi 229 900 zł netto.
Wyżej w gamie znajduje się Toyota Hilux Electric Executive
Ta wersja rozszerza wyposażenie wersji Live o kolejne elementy z zakresu komfortu i technologii. Toyota wprowadza tutaj tapicerkę skórzaną, elektryczną regulację fotela kierowcy wraz z podparciem lędźwiowym oraz przyciemniane tylne szyby.
Hilux otrzymuje także kamerę panoramiczną 360 stopni, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów oraz system audio z ośmioma głośnikami. W standardzie jest również elektrochromatyczne lusterko wsteczne i światła z funkcją Follow Me Home. Cena wersji Executive wynosi 243 900 zł netto.
Niebawem ofertę uzupełni także diesel
Pod maską pojawi się sprawdzona jednostka 2.8 z układem miękkiej hybrydy, generująca 205 KM. Nie ukrywajmy - to będzie najważniejszy wariant w gamie. Po pierwsze, zapewni solidne osiągi, po drugie, zaoferuje dobry zasięg. Japończycy doskonale o tym wiedzą, niemniej muszą rozszerzyć gamę o wariant elektryczny. To będzie jednak propozycja dla bardzo wąskiego grona klientów.


