Toyota Hilux 2026: po raz pierwszy jako elektryk, jest też diesel, tylko podwójna kabina
Toyota Hilux 2026 oficjalnie debiutuje na rynku. Korzysta ze sprawdzonej formuły, po raz pierwszy dostała elektryczny napęd, a do tego pożegnała "krótką kabinę".
- Toyota Hilux 2026 debiutuje na rynku
- Po raz pierwszy pickup tej marki oficjalnie występuje w elektrycznym wydaniu
- Japoński producent zrezygnował z krótkiej kabiny
Po 10 latach nadszedł czas na zmianę warty. Jeden z najbardziej cenionych modeli japońskiego producenta debiutuje w całkowicie nowym wydaniu. Choć korzysta z ramy zapożyczonej ze schodzącej z rynku generacji, to przeszła ona tutaj szereg modyfikacji. Wszystko po to, aby Toyota Hilux 2026 mogła skorzystać z całkowicie nowego napędu, którego wcześniej nie było w ofercie.
Japoński producent postanowił rozszerzyć gamę o wariant elektryczny. Tutaj nie stawia też kropki, gdyż w planach jest również wdrożenie wariantu wodorowego. Pod maską oczywiście zobaczymy też diesla - mowa tutaj o sprawdzonej jednostce 2.8, z układem MHEV.
Toyota Hilux 2026. Wszystkie nowości w tym modelu
Na pewno nie przeoczycie tego samochodu na ulicy. Hilux zyskał całkowicie nowy wygląd, z dynamiczniej narysowanym pasem przednim i z nowocześniejszym tyłem. Nie są to wielkie zmiany, niemniej wyraźnie odświeżają wizerunek tego samochodu - i sprawiają, że pickup Toyoty dobrze wygląda na tle konkurencji.
Póki co poznaliśmy jedynie wygląd wersji elektrycznej, w której zrezygnowano z klasycznego grilla. Wiadomo jednak, że w dieslu zmiany będą znikome - ograniczą się do przeprojektowanego wlotu powietrza i zderzaka.
Po raz pierwszy także nie zobaczycie krótkiego Hiluxa. Japoński producent zrezygnował z innych wariantów kabiny, stawiając jedynie na klasyczny układ double cab. Jest to ponoć odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy naprawdę rzadko decydowali się na wersję z pojedynczą kabiną. A skoro coś się nie sprzedaje, to po co to oferować?
Wnętrze jest inspirowane Land Cruiserem
I można śmiało orzec, że tutaj także przyjęto dobry kierunek. Kokpit wreszcie wygląda dużo nowocześniej, ale jednocześnie nie stracił na praktyczności. Dalej ma mnóstwo schowków, a fizyczne przełączniki ułatwiają obsługę klimatyzacji. Ekran multimediów jest dotykowy i mocniej wyeksponowany (ma 12,3 cala), ale to już chyba standard w każdym nowym aucie. Debiutują tutaj także cyfrowe wskaźniki.
Toyota Hilux 2026: wersja elektryczna z baterią 59,2 kWh i zasięgiem 240 km, diesel 2.8 MHEV
Największą nowością, przynajmniej na tę chwilę, jest właśnie elektryk. Korzysta on ze stosunkowo niedużego akumulatora o pojemności 59,2 kWh i z dwóch silników elektrycznych - po jednym na oś. Toyota nie podaje tutaj dokładnej mocy jednostek, a jedynie moment obrotowy każdego z nich. To odpowiednio 205 Nm z przodu i 269 Nm z tyłu. Systemowo oferują one 196 KM.
Ładowność wersji elektrycznej to 715 kg, a uciąg wynosi 1600 kg na haku. Ciekawostką jest za to fakt, że elektryk może brodzić w wodzie o głębokości do 700 mm. Jest to efekt odpowiedniego zaprojektowania konstrukcji, w której elementy narażone na uszkodzenie i zalanie odpowiednio zabezpieczono i podniesiono.
Dla osób, które potrzebują solidniejszych liczb, jest wciąż sprawdzony diesel 2.8 MHEV (jest tutaj mały silnik elektryczny o mocy 16 KM i bateria litowo-jonowa), generujący 205 KM. Łączy się on z automatyczną skrzynią biegów i przenosi moc na tylne koła (domyślnie), a przód jest dołączany. Tutaj ładowność to 1000 kilogramów, a uciąg to 3500 kg.
Skoro o napędzie mowa, to wraz z napędem 4x4 dostajemy system Multi-Terrain Select. Udostępnia on tryby pracy napędu (Rock, Mogul, Mud, Sand, Dirt oraz Auto), które dopasowują rozkład mocy na koła, pracę reduktora i skrzyni do konkretnych warunków.
Japończycy wprowadzili tutaj wiele nowości
Najnowszy Hilux zyskał wiele usprawnień, które przydają się podczas jazdy poza utwardzonymi szlakami. Mowa tutaj o systemie Multi-Terrain Monitor, który za pomocą kamer pozwala na wygodny podgląd otoczenia samochodu.
Poza tym ten samochód uzbrojono w system Toyota Safety Sense, zwiększający bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Wzmocnienia w ramie i nowa konstrukcja kabiny powinny zagwarantować też wyższy poziom bezpieczeństwa przy zderzeniu.
Toyota Hilux 2026 trafi na polski rynek już w grudniu
Wtedy ma ruszyć przedsprzedaż tego pickupa, zaś pierwsze dostawy ruszą wiosną przyszłego roku. Japończycy zaczną od diesla i elektryka. W przyszłości pojawi się też zapowiadany wariant wodorowy. Niektóre rynki (poza Unią Europejską) dostaną też diesla 2.8 bez elektryfikacji, a także benzynowy silnik 2.7.
Źródło: Toyota


