Supra w końcu dla purystów. Debiutuje z ręczną skrzynią biegów
Czekali, czekali, aż się doczekali. Oficjalnie Toyota Supra debiutuje z ręczną, sześciobiegową przekładnią. O dziwo poznacie ją również z zewnątrz.
Toyota Supra na rok modelowy 2023 wchodzi z przytupem. Debiutuje nowa skrzynia biegów oraz limitowana edycja. W tym pierwszym przypadku dostajemy do dyspozycji trzy pedały i ręczną skrzynię, coś czego puryści oczekiwali od dawna. I to mimo tego, że automat ZF 8HP jest rewelacyjny.
Toyotę Suprę z "manualem" poznacie też z zewnątrz. Producent zdecydował się odróżnić modele, choć w delikatny sposób. Logo "Supra" na tylnej klapie jest czerwone w nowej wersji.
Toyota Supra ma skrzynię iMT
Manualna przekładnia w Toyocie to nowoopracowana konstrukcja, nazwana iMT (intelligent manual transmission). Została zaprojektowana specjalnie do trzylitrowego silnika i będzie dostępna tylko w najmocniejszej odmianie.
Czym charakteryzuje się iMT?
Oprogramowanie skrzyni zostało dodatkowo zoptymalizowane pod lepsze przełączanie biegów. Moment obrotowy jest dopasowywany w momencie, gdy wciskamy i puszczamy sprzęgło, żeby osiągi były lepsze podczas przyspieszania. Coś w rodzaju automatycznego międzygazu. Jeśli Wam to nie będzie pasować, możecie wyłączyć. Co ciekawe, opcja teoretycznie poprawiająca osiągi jest deaktywowana po uruchomieniu trybu "Sport".
Toyota Supra z ręczną skrzynią ma też zmienione przełożenie główne. Zostało skrócone względem wersji z automatem - teraz wynosi 3,15. Sportowe Coupe z ośmiobiegową skrzynią automatyczną ma 3,46.
Japończycy postarali się na tyle, że zupełnie od nowa zaprojektowali przełożenie drążka zmiany biegów (dla łatwiejszej zmiany) oraz podali w materiałach nawet wagę gałki - 200 gramów.
Oczywiście, wprowadzenie ręcznej skrzyni wymagało lekkiego przeprojektowania konsoli środkowej oraz przesunięcia przycisków na niej.
Toyota Supra A91-MT
Nowością jest też edycja A91-MT, niestety tylko na rynek amerykański. Limitowana do 500 sztuk edycja wyróżnia się nie tylko ręczną skrzynią biegów. Dostępna będzie tylko w lakierze CU Later Gray oraz Matte White z wyposażeniem Premium. Dodatkiem będzie tapicerka z koniakowej skóry połączonej z alcantarą.
Ale to nie koniec. Toyota Supra na rok modelowy 2023 ma lekko zmodyfikowane zawieszenie oraz układ kierowniczy. Przeprogramowano tryb Track, aby łatwiej było driftować. Co ciekawe, pojawił się tryb Hairpin+ (doceniamy nazwę), która ma dawać więcej frajdy na krętych drogach. Będzie ona zwiększać różnicę w uślizgu poszczególnych kół. Innymi słowy - będzie jeszcze lepiej latać bokami.
I takie zmiany, to my szanujemy bardzo.