Tydzień w skrócie | 18 - 24.09

W tygodniu mieliśmy dużo premier i nowości. Sporo samochodów odsłoniło też przed nami swoje zamaskowane oblicza. Za to sobotę spędziliśmy wraz z Forza Italia w dworze Many na zlocie włoskiej motoryzacji (i nie tylko). Zapraszamy na nasz skrót wydarzeń z ostatnich siedmiu dni.

Niedziela

Dla miłośników motoryzacji korzystających z iPhone'ów Porsche przygotowało niespodziankę. Zestaw emotikonek/naklejek z wizerunkami kultowych modeli. Znajdziemy i 911-ki, i modele, które wygrały Le Mans, i samochody z silnikami z przodu, takie jak 924 i 944.

Wygląda na to, że pickup Mercedesa nie był tylko wymysłem. On jeździ! Zbudowany przy współpracy z Nissanem (Mercedes ma być Navarą "w przebraniu") GLT zadebiutuje w przyszłym roku. Pod maską znajdziemy silnik z Navary - diesla 2.3 dci o mocy 190 KM, a także prawdopodobnie jakiś silnik z palety Mercedesa.

https://www.youtube.com/watch?v=qklEOulka6w

Poniedziałek

W początek tygodnia trzeba wejść wygodnie. Dlatego pokazaliśmy Wam najnowszy projekt foteli, które wymyślił Lexus. Mają być lżejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze. Jestem za.

Paparazzi przyuważyli też po raz pierwszy zakamuflowane BMW serii 8. Konkurencja dla klasy S Coupe pojawi się jednak dopiero za kilka lat. Plotki mówią o 2019 lub 2020 roku. Dlatego też nie mamy zbyt wiele informacji, poza tym, że samochód może bazowac luźno na koncepcie Gran Lusso z 2013 roku.

Mamy też lifting z gatunku "znajdź 10 szczegółów różniących obrazki". W roli bohatera wystąpił popularny Fiat Panda. Z zewnątrz... doszły dwa nowe kolory, inne wykończenie felg i nowe kołpaki. We wnętrzu więcej zmian - modernizacji uległa kierownica, tapicerka i wykończenie deski rozdzielczej. Prawdziwe włoskie szaleństwo.

Fiat Panda po faceliftingu

Wtorek

Wtorek rozjechał nam Citroen, prezentując koncept rajdowego modelu C3 WRC. Wersję seryjną poznamy w styczniu podczas rajdu Monte Carlo.

Alfa Romeo poprawiła Giulią Veloce. W pół drogi między Giulią Super, a Quadrifoglio, z 280-konną benzyną lub 210-konnym dieslem jest świetnym posunięciem i uzupełnieniem gamy.

Na wieczór dopieściło nas Volvo. Niedługo po pokazaniu pierwszych fotek modelu V90 Cross Country, Volvo Polska podało ceny "uterenowionego" kombi, które w salonach będzie można spotkać od początku przyszłego roku.

Przy okazji Audi pokazało pierwsze teasery nowego Q5, które zostanie pokazane w Paryżu.

Nowe Audi Q5

Oglądający targi z kolei mogą być zawiedzeni bo potwierdzono, że ze względu na oszczędności, zabraknie stoisk Bentleya oraz Lamborghini.

Środa

W nocy z wtorku na środę (naszego czasu) pokazano też konkurencję dla V90 Cross Country i Audi A6 Allroad. O nowym Mercedesie klasy E All-Terrain napisaliśmy z samego rana. Przy okazji dziwiąc się, że mimo pneumatycznego zawieszenia z regulacja wysokości, "wszędobylski" Mercedes będzie w stanie uzyskać zaledwie 156 mm prześwitu.

Jak już jesteśmy przy samochodach "okołosuvowych", to powiedzenie "nasz klient, nasz pan" wciąż ma się dobrze. Bentley nie dość, że wypuścił SUV-a, to jeszcze pakuje do niego diesla. Bentayga Diesel na szczęście będzie miała czterolitrowe V8 o mocy 435 KM, ale wciąż może okazać się, że będzie klekotać.

Na koniec Mini poprawiło swoje kombi. Clubman w wersji od Johna Coopera zyskał nowe zawieszenie, więcej mocy i standardowo napęd na cztery koła. To będzie bardzo przyjemny samochód rodzinny. Tylko podejrzewamy, ze bardzo twardy.

Jeśli w zeszłym tygodniu nie zdecydowaliście się na Caterhama Seven Sprint, to już za późno. Sprzedały się wszystkie egzemplarze (60 szt.).

Czatującym na Nurburgringu fotoreporterom udało się też złapać w końcu Toyotę Suprę podczas testów.

Toyota Supra

Pojawiło się też potwierdzenie informacji, że "krótki" Countryman nie miał długiego żywota. W następnej generacji trzydrzwiowego crossovera od Mini na pewno nie zobaczymy. Po prostu nikt go nie chciał mimo zachwytów nad samochodem koncepcyjnym. Mini twierdzi, że zamiast tego będą chcieli skupić się na pięciu liniach modelowych. Hatchbach, Cabrio, Clubman, Countryman i... ? Plotki mówią o... sedanie.

Czwartek

Coraz bliżej do weekendu, ale wciąż jeszcze trochę pracy nas czeka. A jak praca, to samochód użytkowy. Nissan prezentuje model NV300, który jest bliźniakiem Renault Trafica i Opla Vivaro.

Seat z kolei pokazał pierwsze zdjęcia koncepcyjnej Ateki. Nie, nie pomyliliśmy się. Zrobili prototyp samochodu, który jest już na rynku. Na dodatek taki, jak powinna Ateca wyglądać od początku - czyli wersję X-Perience, bardziej "uterenowioną".

Im bliżej do piątku, tym ciekawsze rzeczy mamy w głowie. Co powiedzie na przedłużonego Maybacha, ważącego ponad 5 ton. Proszę bardzo, Mercedes przyjmuje już zamówienia na Maybacha S600 Pullman Guard - solidnie opancerzoną limuzynę wartą minimum 1,4 mln Euro.

Na koniec Ferrari z nowościami. Po raz pierwszy silnik turbo trafił do czteromiejscowego samochodu. Po raz pierwszy też klient ma wybór wersji silnikowo-napędowej w ramach jednego modelu. Przedstawiamy Ferrari GTC4 Lusso T. Wielkie V12 uzupełniono o doładowane 3,9 V8 (610 KM), a 4x4 zastąpiono napędem na tylną oś.

Mamy też pierwsze teasery... nowej Micry, która zadebiutuje w tym tygodniu. Stylistycznie oparta będzie na koncepcie Sway.

https://www.youtube.com/watch?v=FxHPx2crAQk

Ostatnio pisaliśmy o BMW i3 dla londyńskiej straży pożarnej. Teraz mamy 250 Smartów dla policji w Nowym Jorku. W zatłoczonym mieście małe i zwrotne samochodziki na pewno się sprawdzą - zwłaszcza, że mają być alternatywą dla wykorzystywanych do tej pory... trójkołowców. Klimatyzacja i komfort jazdy to ich przewaga. No i dynamika - wyposażone będą w 90-konne silniki 0,9.

Piątek

Piątek zaczynamy od zamaskowanych zdjęć. Tym razem, nowa klasa A Mercedesa. Debiut za 2 lata. Przy okazji ma korzystać z nowej platformy, pozwalającej zaoszczędzić dodatkowe 50 kg. Z nowinek, pojawią się dwulitrowe diesle, które zadebiutowały w aktualnym modelu klasy E. Mówi się też o doładowanej benzynie 2.0, która pojawi się z oznaczeniem A40 AMG, i będzie modelem pośrednim między A250 a A45 AMG. Ma mieć ok. 300 KM, podczas gdy A45 "urośnie" do niedorzecznych 400 KM.

W piątek Mercedesy tracą czujność. Tym razem w oko kamery wpadła niemal niezamaskowana poliftingowa klasa S. O ile jednak z zewnątrz samochód będzie różnił się nieznacznie od obecnego modelu, to udało się przyłapać wnętrze, w którym zmodyfikowano głównie kierownicę. Prosty zabieg, a moim zdaniem samochód nabrał nieco szlachetności.

https://www.youtube.com/watch?v=NCFvrAGg2vQ

 

Sobota

W sobotę świat motoryzacyjny trochę nam się zatrzymał - przynajmniej nam w redakcji, ponieważ wystawialiśmy się na fantastycznym zlocie Forza Italia 2016 w dworze Many. Pełną relację przeczytacie niedługo.

autogaleria.pl na zlocie Forza Italia 2016

Ale tak poza tym, to Robert Kubica powrócił na tor wyścigowy i w pierwszym dniu rywalizacji w Renault Sport Trophy na torze Spa w Belgii, był trzeci. Robert jechał Renault Sport R.S.01 wraz z Christophem Hamonem, który przed zmianą kierowców pozostawił Polaka na piątej pozycji. Kubica skończył wyścig jako czwarty, ale kara dla drugiego na mecie Schothorsta przesunęła go na ostatnie miejsce podium. Dziś wyścig sprinterski (25 minut + 1 okrążenie).