Volkswagen Crafter (2024) pozwoli Ci porozmawiać z AI w czasie jazdy. Najbardziej zmieniło się wnętrze
Zmian wizualnych tutaj nie znajdziecie. Za to wnętrze jest teraz zupełnie inne - a wszystko po to, aby praca za kierownicą była przyjemniejsza. Zobaczcie jak zmienił się Volkswagen Crafter 2024.
W samochodach użytkowych wygląd pełni drugorzędną rolę. Kluczowe są inne kwestie: ładowność, praktyczność, ekonomia i koszty eksploatacji. Niemcy skupili się na poprawieniu tej drugiej kwestii, aczkolwiek pod uwagę wzięli przede wszystkim potrzeby kierowcy. Volkswagen Crafter 2024 zyskał zmodyfikowane wnętrze, w którym debiutuje wiele rozwiązań z osobowych modeli marki.
Volkswagen Crafter (2024). Czym rozpieści kierowcę?
Przede wszystkim nowością są multimedia. W bazowej wersji korzystają z ekranu o przekątnej 10,3 cala, zaś topowy wariant ma wyświetlacz 12,9 cala. Zastosowano tutaj najnowsze oprogramowanie MIB4, które zapewnia łatwiejszą obsługę i dostęp do wielu przydatnych funkcji.
Niemiecka marka zmieniła też cyfrowe wskaźniki, a także dodała nową kierownicę. Z konsoli środkowej zniknął lewarek automatycznej skrzyni biegów - znajdziecie go po prawej stronie za kierownicą, niczym w osobowych nowościach Volkswagena. Przełącznik wycieraczek zespolono z manetką kierunkowskazów.
Nowe multimedia w Volkswagenie dostaną obsługę głosową, wspomaganą ChatemGPT firmy OpenAI. To rozwiązanie ma zapewnić "naturalny kontakt" z samochodem.
Wiele systemów wspierających kierowcę staje się tutaj standardem. Na pokładzie znajdziemy między innymi układ Front Assist (asystent hamowania awaryjnego obejmujący wykrywanie rowerzystów i pieszych). Jest też Lane Assist (asystent utrzymania pasa ruchu), funkcja rozpoznawania znaków drogowych i alert o przekroczeniu prędkości (ISA).
W każdym modelu pojawi się też dźwięk ostrzegawczy, informujący pieszych o cofającym samochodzie. Co ciekawe system Travel Assist będzie po raz pierwszy dostępny jako opcja w użytkowym Crafterze. To samo tyczy się układu awaryjnego zatrzymania samochodu w razie braku reakcji ze strony kierowcy.
Volkswagen nie chwali się zmianami w układzie napędowym
Można więc śmiało założyć, że pod maską znajdziemy sprawdzony silnik 2.0 TDI, dostępny w różnych wariantach mocy. Nie zabraknie też napędu 4MOTION, cenionego przez niektórych klientów.
Oficjalnie sprzedaż nowego Volkswagena Craftera po liftingu ruszy w kwietniu. Wtedy też zapewne pojawi się szczegółowy cennik tego samochodu, a także specyfikacja wersji po liftingu. Ceny z pewnością lekko pójdą w górę - teraz jest to już absolutny standard w każdej marce.