Jeśli nie chcecie czekać: oto 2020 Volkswagen Golf VIII. 24 października zobaczycie więcej
Oficjalna premiera tego samochodu zaplanowana jest na 24 października. Tymczasem w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia: oto Volkswagen Golf VIII.
2020 Volkswagen Golf VIII to jedna z ważniejszych premier tego roku. Ten kompaktowy model od lat stoi w ścisłej czołówce sprzedaży. Ósma generacja Golfa będzie miała sporo pracy - konkurencja zdecydowanie się umocniła. Każdy model, z który rywalizuje Volkswagen zyskał nową generację, a niektóre auta niebawem dopiero zadebiutują. Czym więc zaskoczy nas samochód z Wolfsburga?
2020 Volkswagen Golf - bez niespodzianek
Stylistyka nowego Volkswagena Golfa nie jest zaskoczeniem. Samochód ten już od dłuższego czasu jeździł z bardzo delikatnym maskowaniem, które niemal nie ukrywało jego wyglądu. Niemcy nie zdecydowali się na rewolucję, choć zmian względem siódmej generacji jest dużo. Front zyskał dużo prostsze i łagodniejsze linie. Światła połączono tutaj jedną płynną linią z bardzo wąskim grillem i logo Volkswagena. W przeciwieństwie do poprzednika zastosowano tutaj wąskie lampy, które nie rozszerzają się w górnej części. Na dobrą sprawę jest to największa zmiana od trzeciej generacji Golfa - dotychczas każde wcielenie korzystało z mniej więcej tego samego schematu stylistycznego.
Tył pozostaje jeszcze "tajemnicą", choć wszystko wskazuje na to, że będzie dość podobny do tego z modelu ID.3. Poznaliśmy za to kokpit tego samochodu. Jest on nieco bardziej klasyczny niż w ID.3, ale wiele elementów zostało tutaj powielonych. Mamy więc duży wyświetlacz w zestawie zegarów oraz nowy system multimedialny na szczycie deski rozdzielczej. Cieszy fakt, że wszystko połączono jedną linią i nie mamy tutaj doklejonego "tabletu". W kokpicie mocno ograniczono liczbę fizycznych przycisków, stawiając na ich dotykowe odpowiedniki.
Sprawdzone silniki
Pod maską Volkswagena Golfa VIII znajdziemy jednostki TSI i TDI o mocy od 95 do najprawdopodobniej 300 KM w topowej wersji R, która zadebiutuje nieco później. W ofercie nie zabraknie również wariantu GTE, czyli hybrydy typu PHEV. Z gamy znika natomiast odmiana elektryczna - jej miejsce zajmuje ID.3, dlatego też opracowywanie takiego wariantu byłoby pozbawione sensu.
Pewne jest też to, że nieco później poznamy wariant kombi. Volkswagen nie odpuszcza sobie praktycznego nadwozia - jest ono chętnie wybierane przez klientów.