Volkswagen ID.7 - znamy polskie ceny elektrycznego następcy Passata

Volkswagen ID.7 zadebiutował oficjalnie kilka miesięcy temu. Teraz mamy już cennik na naszym rynku. Kwoty zaczynają się od blisko 300 tys. zł.

Volkswagen ID.7 to ważny model w gamie niemieckiego producenta. Samochód jest dużym sedanem, który niebezpośrednio, ale zastąpi popularnego Passata w odmianie czterodrzwiowej. Bazujący na platformie MEB samochód będzie podstawowym dużym autem w elektrycznej gamie ID.

Zobaczmy więc, jak kształtują się ceny dla klientów w Polsce.

Volkswagen ID.7 od 284 290 zł

Na start otrzymamy jedną wersję elektrycznego sedana, o nazwie Pro. Samochód debiutuje w odmianie z akumulatorem o pojemności 77 kWh i napędem na jedną oś. Elektryczny silnik osiąga 286 KM. Zasięg ma wynieść do 619 km, a maksymalna moc ładowania sięgnie 175 kW.

W wyposażeniu znajdziemy całkiem sporo - światła LED, wyświetlacz typu HUD, czy podgrzewane przednie fotele. Niemiecki sedan będzie miał też komplet systemów wsparcia, kamerę cofania i duże, 19-calowe felgi.

ID.7

Oczywiście, szeroka jest też lista opcji. Otwiera ją m.in pompa ciepła (5330 zł) oraz gama pakietów, takich jak Design, Style i wersje Plus tychże.

Znajdziemy tam oświetlenie LED Matrix, ogrzewanie tylnej kanapy, siedzenia przednie z klimatyzacją, dodatkowe oświetlenie ambientowe, system audio Harman/Kardon, a także zawieszenie DCC czy bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy bagażnika. Ceny tych pakietów wahać się będą od 12 100 zł (Design) do 24 500 zł (Style Plus). Lista jest długa i potrafi doposaży ID.7 do naprawdę wysokiego poziomu.

A to nie wszystko. W późniejszym czasie ma zadebiutować odmiana Pro S oraz GTX. Pierwsza z nich ma mieć lepsze wyposażenie oraz większy akumulator (85 kWh), a druga napęd na obie osie, a co za tym idzie, znacznie lepsze osiągi. A te nie są złe już w wersji bazowej. Prędkość maksymalna wynosi tu tylko 180 km/h (i tak nieźle jak na samochód elektryczny), a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy.

Samochód na rynku walczyć będzie nie tylko ze wspomnianą Teslą, ale m.in. z Hyundaiem Ioniq 6. Podobna bryła, podobne wymiary i... podobna cena. Koreański sedan z napędem na jedną oś (i mocą 229 KM) kosztuje 284 900 zł bez promocji. Czyli niemal dokładnie tyle samo co Volkswagen ID.7. Ma za to więcej kolorów do wyboru, bo Niemcy oferują tylko biały, czarny, srebrny, szary i niebieski. I tylko szary jest bez dopłaty.