Volkswagen ID.Buzz przegrał z pierwszym rynkiem. Znika z oferty i raczej do niej nie wróci

Samochody elektryczne w USA mają pod górkę, a niektórzy producenci sięgają po rozwiązania ostateczne. Volkswagen ID.Buzz znika z rynku, a jego wyniki sprzedaży w tym kraju są mocnym rozczarowaniem.

Sprzedaż samochodów elektrycznych w USA wchodzi w okres wyraźnego spowolnienia. W 2025 roku rynek notuje mniejszą dynamikę wzrostu niż w poprzednich latach. Producenci obserwują rosnące zapasy aut, zalegające na placach dealerskich. Część decyzji politycznych dotyczących dopłat, ulg podatkowych i ceł zaczyna wpływać na opłacalność importu pojazdów spoza Ameryki Północnej. Zmienna sytuacja regulacyjna oraz presja kosztowa tworzą środowisko, w którym marki coraz częściej korygują swoje plany dla modeli elektrycznych. Ford pożegnał model F-150 Lightning, szykując nową wersję z range extenderem, zaś Volkswagen ID.Buzz, teoretycznie tymczasowo, znika z oferty.

Volkswagen ID.Buzz przetrwał w USA raptem rok z hakiem. Wyniki sprzedaży są mocno rozczarowujące

Decyzja o zakończeniu sprzedaży ID.Buzza w Stanach Zjednoczonych przyszła po zaledwie jednym roku obecności na rynku. Decyzja zapadła po analizie bieżących warunków rynkowych dla pojazdów elektrycznych i poprzedza ją ogłoszone jeszcze w październiku wstrzymanie produkcji z powodu słabnącego popytu.

Volkswagen ID.Buzz 2026

Producent potwierdził, że egzemplarze przeznaczone na rok modelowy 2026 już nie wyjadą z fabryki. Jednocześnie niemiecki producent pozostawia otwartą możliwość powrotu ID.Buzza w roku modelowym 2027, jeśli popyt wzrośnie do poziomu, który zrekompensuje koszty produkcji w Niemczech oraz obciążenia wynikające z amerykańskich ceł.

Volkswagen podkreśla, że ID.Buzz wciąż pozostaje ważnym modelem wizerunkowym marki na rynku amerykańskim. Firma informuje, że rezygnacja z produkcji na rok 2026 pozwala skupić zasoby na sprzedaży obecnej puli aut do końca roku modelowego 2025 oraz lepiej przygotować model na rocznik modelowy 2027. Nikt jednak nie potwierdza wprost, że samochód na pewno wróci do oferty.

Problemem jest fakt, że sprzedano niecałe 5 tysięcy egzemplarzy Volkswagena ID.Buzza

ID.Buzz miał być nowoczesną reinterpretacją kultowego "Sambabusa", zwłaszcza w USA. Niemiecka marka zakładała, że ich produkt zyska spore uznanie w oczach klientów. Tak się jednak nie stało.

Do września 2025 roku w USA sprzedano mniej niż 5 tys. sztuk tego modelu. Wysoka cena, mocno ograniczony zasięg oraz dodatkowe koszty importowe miały wpływ na niskie zainteresowanie ze strony klientów.

Decyzja Volkswagena pojawiła się w momencie, gdy inni producenci również dostosowują strategie dla modeli elektrycznych. Kilka dni wcześniej Ford ogłosił podobne zmiany dotyczące modelu F-150 Lightning, a inne marki także coraz ostrożniej podchodzą do swojej gamy modeli elektrycznych.