Volkswagen, jakiego jeszcze nie było. Ma architekturę 800V i wygląda przedziwnie

Nie przypomina żadnego innego samochodu tej marki, ładuje się w ekspresowym tempie i ma 5 metrów długości. Przed Wami Volkswagen ID.Unyx.

  • Volkswagen ID.Unyx to nowy model tej niemieckiej marki
  • Powstał dla rynku chińskiego, w ramach współpracy z grupą JAC i prowincją Anhui
  • Wykorzystuje on platformę grupy JAC i 800-woltową architekturę

Czy chińskie Volkswageny właśnie wyprzedzają w pewnym sensie europejskie produkty marki? Można tak powiedzieć. Na Starym Kontynencie rządzi platforma MEB, która bazuje na architekturze 400V. Jest wydajna, ale nie zapewnia bardzo szybkiego ładowania. Tymczasem w Azji debiutuje właśnie Volkswagen ID.Unyx - nowe dziecko spółki Volkswagen Anhui. To jedna z trzech grup niemieckiego koncernu w Chinach (obok FAW-Volkswagen i SAIC-Volkswagen).

Ich najnowszy produkt to nietypowo wyglądający SUV, który ma 5 metrów długości i bardzo wydajny napęd. Czy popatrzycie na ten samochód z lekką zazdrością?

Volkswagen ID.Unyx w niczym nie przypomina żadnego niemieckiego modelu tej marki. To nie przypadek

Chińskie gusta są zupełnie inne, niż europejskie. Tam rządzą ekrany, brak przycisków i dość specyficzny design. Coraz większa liczba firm uświadamia sobie, że musi rozdzielić gamy modelowe. Audi zrobiło to tworząc dla Chin AUDI z grupą SAIC. Tutaj nie jest inaczej, gdyż ID.Unyx wygląda niczym samochód zupełnie innej marki.

Volkswagen ID.Unyx 2026

Ma specyficznie narysowany pas przedni, z podzielonymi lampami i dość obłym frontem. Sama linia boczna jest jednak już dość pudełkowata, a tył bardzo prosty. Choć jest to SUV, to w praktyce przypomina mocno napompowane kombi.

Wymiary też robią wrażenie. Volkswagen ID.Unyx ma 5 metrów długości i 1,94 metra szerokości i aż 3030 mm rozstawu osi. Dzięki temu, według zapowiedzi marki, ma oferować bardzo przestronne wnętrze - obszerne i przemyślane. Zdjęć jednak jeszcze nie poznaliśmy, choć wiadomo, że będą tu wszędzie ekrany. W końcu to samochód dla Chin, więc czego można się spodziewać...

Nieźle prezentuje się za to specyfikacja tego samochodu. Volkswagen ID.Unyx ma ładować się w ekspresowym tempie i przejedzie około 600 km na ładowaniu

Do tego Chińczycy uzbroją go w autonomię poziomu 2+ i postawią na bardzo nowoczesne multimedia. My na większe nowości musimy poczekać do momentu premiery pierwszych elektryków na platformie SSP.