Volkswagen ID.7 2024. 700 kilometrów zasięgu w przestronnym aucie. To będzie hit?

Czy ten model stanie się godnym rywalem Tesli Model 3? Volkswagen ID.7 2024 oferuje duży zasięg i przestronne wnętrze, a wszystko to znajduje się w przyjemnym dla oka opakowaniu. Nie brakuje tutaj także nowoczesnych systemów, które doceni wielu kierowców.

Niemcy otwierają kolejny rozdział w swojej historii. Do rodziny ID dołącza pierwszy liftback. To precyzyjne określenie, gdyż postawiono tutaj na praktyczność połączoną z dobrym wyglądem. Volkswagen ID.7 2024 ma aerodynamiczną sylwetkę i oferuje duży zasięg. Czy to wystarczy, aby wejść na podwórko Tesli Model 3?

Volkswagen ID.7 2024. Przede wszystkim nie walczmy z fizyką

To ona jest największym wrogiem aut elektrycznych - ale może też być ich przyjacielem. Chodzi oczywiście o współczynnik oporu powietrza. Im mniejszy, tym większy zasięg i niższe zużycie energii. A to jest coś, na co czeka wielu kierowców, szukających aut elektrycznych.

Volkswagen postawił tutaj na ciekawą koncepcję. ID.7 to auto, które teoretycznie łączy cechy Passata i Arteona, ale jest mu zdecydowanie bliżej do tego drugiego modelu. Stylistyka wywodzi się z innych modeli ID, aczkolwiek wprowadzono tutaj kilka unikalnych detali.

Volkswagen ID.7 2024

Tył wyróżniają szerokie lampy, które połączono listwą LED. To samo dzieje się z przodu - wąskie światła mają charakterystyczne "wąsy", które prowadzą do logotypu marki.

Wnętrze to rozwinięcie koncepcji z innych modeli ID

Niemcy ewidentnie skupili się tutaj na najbardziej krytykowanych elementach. Mamy więc lepsze tworzywa i bardziej dopracowane multimedia. Nie zapomniano też o podświetlanych przyciskach klimatyzacji i głośności radia. Na tę zmianę czekało wiele osób.

Ekran systemu multimedialnego ma tutaj 15 cali i oferuje nową grafikę. Zmiana układu menu ma ułatwić obsługę wszystkich funkcji. Na przykład klimatyzację całkowicie regulujemy z poziomu multimediów, choć ta głównie działa w pełni automatycznie. Nawet kierunek nadmuchu z nawiewów ustawia się automatycznie. Jest to funkcja, którą Volkswagen lata temu wprowadził w modelu Phaeton.

Volkswagen ID.7 2024 to wielki samochód, co widać w kabinie. Dzięki długości wynoszącej 4961 mm i rozstawowi osi 2966 mm gra on w lidze Mercedesa EQE. Pomiędzy kołami udało się wygospodarować nie tylko obszerną kabinę, ale i duży bagażnik.

Ten ma nieokreśloną pojemność, ale na zdjęciach prezentuje się całkiem nieźle. Rodzinne wyjazdy nie powinny więc stanowić problemu.

Volkswagen ID.7 2024

Co oferuje Volkswagen ID.7 2024?

Początkowo w ofercie pojawią się dwie wersje - Pro i Pro S. Pierwsza z nich łączy się z akumulatorem o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh netto). W wersji Pro S dostajemy nowy akumulator o pojemności 91 kWh brutto (86 kWh netto). W obydwu przypadkach mamy do czynienia z nowym, bardzo wydajnym silnikiem elektrycznym, oferującym 282 KM.

Wersja Pro, z akumulatorem 77 kWh, oferuje 615 kilometrów zasięgu. To już w zupełności zadowoli wiele osób. W wariancie Pro S zasięg wzrasta do 700 kilometrów, ale przyjmujemy na pokład także dodatkowe kilogramy.

ID.7 wyjedzie z fabryki w Emden

Tutaj powstawać będzie wersja europejska i amerykańska. Produkcja ruszy w drugiej połowie roku. Niestety o cenach nic jeszcze nie wiadomo.