Volkswagen ID.7 Tourer wjeżdża do Polski. O dziwo jest tańszy od... liftbacka
Volkswagen ID.7 Tourer (2024) wjeżdża do polskiej oferty marki. Cena jest sporą niespodzianką - zwłaszcza w porównaniu z oferowanym już liftbackiem.
- Volkswagen ID.7 Tourer (2024) debiutuje w polskiej ofercie marki
- Pojemność bagażnika w tym modelu wynosi od 605 litrów do 1714 litrów
- Ceny są sporym zaskoczeniem
Decyzje niektórych koncernów są czasami dla nas zaskakujące. Jak dobrze wiemy flagowy na tę chwilę elektryczny Volkswagen nie jest tani, ale za to urzeka wydajnością. A teraz do oferty marki dołącza praktyczna wersja kombi. Volkswagen ID.7 Tourer (2024) jest jednak... tańszy - i to wyraźnie!
Ile trzeba zapłacić za ten model i co w nim dostaniemy?
Volkswagen ID.7 (2024) - cena, wyposażenie, bateria
Strategia Volkswagena jest naprawdę dużą niespodzianką. Przypomnijmy - ID.7 Liftback w wydaniu Special Edition kosztuje obecnie 276 690 złotych, wyjściowo. Regularna wersja Pro to z kolei wydatek rzędu 284 290 złotych. Nie jest to więc tania propozycja, zwłaszcza gdy wśród rywali jest wciąż Tesla Model 3.
Tymczasem ID.7 Tourer wjeżdża cały na biało - i to w atrakcyjniejszej cenie. Model Pro startuje od 271 690 złotych. Różnica w cenie jest więc ogromna - 12 600 złotych względem wariantów Pro i 5 000 złotych względem Special Edition.
ID.7 Tourer będzie dostępny w wielu wariantach finansowania, m.in. leasingu działającym jak abonament. Volkswagen obiecuje, że przy wpłacie wstępnej 10%, umowie na 4 lata z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata wyniesie 2539 zł netto.
Volkswagen ID.7 Tourer posiada baterię o pojemności 77 kWh i silnik elektryczny APP550 generujący 286 KM. Moc trafia na tylne koła. Producent obiecuje tutaj zasięg na poziomie 607 kilometrów (według normy WLTP). Maksymalna moc ładowania to 175 kW. Na pokładzie tego samochodu znajdziemy już nowe oprogramowanie MIB4, które lepiej zarządza dystrybucją energii i oferuje bardziej przejrzysty interfejs obsługi multimediów.
W ofercie ID.7 Tourer pojawi się też wariant Special Edition
Tutaj Volkswagen chwali się niewielką dopłatą, bo wynoszącą 9200 złotych. Za te pieniądze dostajemy wyposażenie, które warte jest 38 230 złotych.
Wyposażenie dodatkowe wersji Special Edition zawiera pakiety Komfort, Assistance, wnętrze Style oraz Design. Na Pakiet Komfort składa się między innymi z podgrzewanie przednich siedzeń, kierownicy i przedniej szyby. Na pokładzie jest też 3-strefowej klimatyzacja z panelem sterowania z tyłu, nawigacja i instalacja telefoniczna z ładowarką indukcyjna.
Pakiet Assistance zawiera systemy Park Assist Plus z funkcją pamięci, system Area View z kamerami 360o oraz systemy Travel Assist i Emergency Assist. Pakiet Wnętrze Style to komfortowe przednie fotele ergoActive z elektryczną regulacją, funkcją pamięci masażu oraz regulacją wzdłużną siedziska, panele dekoracyjne na desce rozdzielczej, pneumatycznie regulowane podparcia lędźwi w fotelach przednich, oświetlenie ambientowe w 30 kolorach oraz tapicerka z mikrofibry ArtVelours.
W pakiecie Design znajdują się reflektory matrycowe LED z łączącą je podświetlaną listwą, system Advanced Dynamic Light Assist, dodatkowo przyciemniane szyby: tylna oraz boczne tylne, tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, podświetlone klamki oraz system Easy Open/Easy Close. Ostatnim elementem, który jest standardem w wersji Special Edition jest lakier metalizowany.
Niższa cena ID.7 Tourer może sugerować obniżki w cenniku standardowego ID.7
Tych póki co nie widać, ale wcale nie zdziwilibyśmy się, gdyby w najbliższych tygodniach ceny ID.7 Liftback wyraźnie spadły. A to może być dobra informacja dla osób zainteresowanych tych modelem.