Pamiętacie Jettę? Ma się świetnie i jest nowoczesnym oldschoolem. Volkswagen ją odświeżył
W Europie zawrotnej kariery nigdy nie zrobił (głównie pod nazwą Bora), ale Volkswagen Jetta wciąż jest bardzo popularny w USA. Co ciekawe dostaniecie go w bardzo ciekawej wersji, która jest niczym "baby-GTI".
- Volkswagen Jetta niezmiennie jest jednym z najpopularniejszych modeli tej marki w USA
- Na rynek wjeżdża odświeżone wcielenie tego auta
- Konstrukcyjnie jest to samochód bliższy Golfowi siódmej generacji
W Europie kompaktowe sedany szybko przeszły do historii. Niektóre marki próbowały dać im drugie życie, ale nie wyszło to najlepiej. Na przykład Ford wprowadził Focusa sedan, ale jego sprzedaż była daleka od sensownej. Tymczasem w USA takie małe "limuzyny" wciąż cieszą się dużą popularnością, a Volkswagen Jetta jest jednym z bestsellerów niemieckiej marki.
Na rynku debiutuje odświeżone wcielenie tego samochodu. Wizualnie czerpie ono z wielu innych modeli marki, a konstrukcyjnie jest bliższe autom sprzed kilku lat. Do tego w ofercie ma jeden bardzo ciekawy wariant.
Na imię mu GLI, a jest to Volkswagen Jetta w sportowym wydaniu
Może i w tym zlepku nie ma magicznej litery T w środku, ale tak naprawdę niewiele tu brakuje do poziomu Golfa GTI. Pod maską znajdziemy silnik 2.0 TSI, który generuje 231 KM i 350 Nm. Jest to więc poziom, który jeszcze kilka lat temu oferował popularny hatchback niemieckiej marki.
Co ciekawe moc na przednie koła trafia za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 7-biegowej przekładni DSG - tutaj klienci mają wybór. To wszystko dostają w sportowo wyglądającym opakowaniu, z czerwonymi detalami i atrakcyjnymi wstawkami.
Zmiany zaszły też w zawieszeniu (jest niższe i sztywniejsze). Dostajemy więc zwinnego i szybkiego sedana, który nie rozczaruje na krętych drogach.
Zresztą stylistyka Jetty nie zawodzi. Nie jest to auto, które chwyta za serce, ale też nie ma w nim niczego odstraszającego. Nowy pas przedni nawiązuje nieco do europejskiego Polo. Charakterystyczne przetłoczenie w linii bocznej również czerpie z małego modelu oferowanego na Starym Kontynencie. Tył z kolei zachował kształt lamp, ale połączono je teraz blendą.
We wnętrzu znajdziemy "Volkswagena sprzed kilku lat". Starsze multimedia przesunięto na szczyt deski rozdzielczej, a dotykowy panel klimatyzacji zagościł w dolnej części konsoli centralnej.
Standardowa Jetta ma silnik 1.5 Turbo o mocy 160 KM
Produkowany w Meksyku sedan cieszy się ogromną popularnością w Ameryce Północnej. Ma też swojego odpowiednika w Chinach, gdzie takie nadwozia wciąż budzą ogromne zainteresowanie na rynku. Brak Jetty w Europie nie jest zaskoczeniem - w obecnych czasach sprzedaż kilkuset aut rocznie byłaby wyczynem.