Volkswagen: mamy wystarczająco dużo crossoverów. Także Volkswagen: pa Tera!

Lista crossoverów tej marki zaraz powiększy się o nowego członka. Nazywa się Volkswagen Tera i potencjalnie będzie jednym z najważniejszych produktów w ofercie.

  • Volkswagen Tera to kolejny crossover tej marki
  • Niemiecka grupa tworzy go z myślą o rynku brazylijskim
  • To potencjalny "jeden z następców" popularnego Gola

Wiecie, gdzie Volkswagen od lat jest potęgą? Jeśli wodzicie palcem po mapie, to przesuńcie go na Amerykę Południową, a dokładniej na Brazylię. W tym kraju, od ponad 50 lat, niemiecka grupa ma mocną pozycję na rynku. W Brazylii rządziły Garbusy, Gole, T2-ki i inne dziwne wynalazki. Teraz ich miejsce zajęły znacznie nowocześniejsze konstrukcje, takie jak chociażby Polo Track. Niebawem przestrzeń po tanim Golu uzupełni jeszcze jeden kluczowy produkt. Nazywa się Volkswagen Tera.

Tak, to crossover. Pomyślcie sobie, że ta marka ma już w Brazylii Nivusa (czyli nasze Taigo) i lokalnego T-Crossa. Po co im trzeci samochód? Wbrew pozorom taka strategia ma sens - i jest tam miejsce na jeszcze jeden samochód.

Volkswagen Tera będzie bazowym crossoverem w gamie

Czyli samochodem najtańszym i potencjalnie najprostszym. Nie oznacza to jednak, że mówimy o produkcie przestarzałym i słabo wyposażonym. Te czasy są już dawno za nami, a wszyscy kluczowi producenci w Brazylii postawili na bardziej zaawansowane konstrukcje. Da się z nich wyciąć jednak pewne udogodnienia - a to przełoży się na niższą cenę.

To jest właśnie miejsce dla modelu Tera. Docelowo w hierarchii brazylijskiego Volkswagena wyląduje poniżej Nivusa i T-Crossa, stając na równi z Polo Track. To oznacza, że Volkswagen chce mieć w ofercie samochód masowy, który potencjalnie będzie "koniem pociągowym" oferty.

Volkswagen Tera

Ma on przy okazji zachować atrakcyjny wygląd i dobre silniki. Mowa tutaj o jednostce 1.0 TSI w wydaniu "Total Flex", czyli zasilanej etanolem. To paliwo jest bardzo popularne w Brazylii i niemal każdy samochód na rynku jest przystosowany do jazdy "na alkoholu". Moc sięga tutaj 110 KM.

Volkswagen Tera nie będzie oczywiście produktem globalnym. O ile Nivus stał się punktem wyjścia dla europejskiego Taigo, o tyle w tym przypadku nie zakładamy, że niemiecki koncern wykorzysta swoje nowe dziecko do rozszerzenia oferty na innych rynkach.