Elektryczny Volkswagen Multivan? Model ID.Buzz staje się rzeczywistością
Platforma MEB sprawdzi się także w większych samochodach. Volkswagen Multivan stanie się także elektrykiem i będzie występować także pod nazwą ID.Buzz.
Tempo, w jakim Volkswagen pokazuje kolejne samochody elektryczne, jest naprawdę imponujące. Po premierze modelu ID.3 "blokada maszyny losującej została zwolniona", a kolejne auta wpadają co chwilę do wielkiego bębna. Teraz w drodze jest elektryczny Volkswagen Multivan, czyli model ID.Buzz. Pierwsze "muły testowe" wyjechały już na drogi.
Elektryczny Volkswagen Multivan może być strzałem w dziesiątkę
Nazwa ID.Buzz nie jest jeszcze potwierdzona, wszak tak określano tylko projekt studyjny. Niemcy przy tym modelu mogą naprawdę się popisać, pokazując też elastyczność platformy MEB. Ta konstrukcja ma ogromny potencjał, co w przypadku dużego vana można idealnie pokazać.
Pewne rzeczy zdradza nam już sfotografowany muł testowy, który jest krótszy ale i szerszy od klasycznego Multivana. Dość zgrabnie ukryto go pod nadwoziem znanego nam samochodu, co tym bardziej utrudnia zauważenie pewnych zmian.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć "muła testowego" Volkswagena ID.Buzz
Warto wspomnieć, że Volkswagen pracuje nad dwoma wersjami tego modelu - osobowej i dostawczej. W obydwu przypadkach będziemy mogli liczyć na lepsze wyposażenie i wyższy standard wykończenia niż chociażby w porównywanym wariancie spalinowym. Nie zapominajcie, że Volkswagen Multivan powróci jako generacja T7. Tam także dostaniemy kilka wariantów napędowych (benzynowych, hybrydowych i wysokoprężnych), tak więc wybór będzie ogromny.
Produkcyjny Volkswagen ID.Buzz będzie mocno przypominać prototyp
Oczywiście nie ma co liczyć na to, że zachowane będą wszystkie elementy modelu studyjnego, aczkolwiek większość z nich trafi do seryjnie produkowanego samochodu. Przede wszystkim front będzie tutaj nawiązywać do pozostałych modeli ID - z numerem 3 i 4 zwłaszcza. Tył natomiast będzie wyróżniał się poziomymi lampami. Podobne dostanie też Volkswagen Multivan i Transporter, tak więc będzie to łącznik pomiędzy tymi modelami.
Elektryczny bus Volkswagena nie zawiedzie również zasięgiem. Baterie mają oferować od 82 do 111 kWh pojemności, co przełoży się na blisko 600 kilometrów zasięgu w topowym wariancie. Przynajmniej takie założenia są w teorii. Praktyka pokaże, czy te wartości będą miały odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Oficjalna premiera nastąpi już w przyszłym roku. Początkowo dostaniemy wariant osobowy, lecz w ślad za nim pójdzie dostawczak.