Nowy Volkswagen Passat Alltrack ma dużo sensu. Czy jest dla niego miejsce w gamie?

Volkswagen Passat Alltrack zadebiutował wraz z siódmą generacją tego modelu. Najnowsze wydanie tego auta wręcz prosi się o podniesioną wersję, która może stanąć do walki z mocnymi konkurentami. Czy byłby to strzał w dziesiątkę?

"Uterenowione kombi" wbrew pozorom mają się doskonale. Segment, który rozwinęło Volvo z modelem XC70 i Audi z modelami A6 Allroad i później A4 Allroad, zainteresował wiele innych marek. Mercedes stworzył gamę All-Terrain (dla Klasy C i E). Volkswagen Passat Alltrack stał się z kolei nieco tańszą alternatywą dla wyżej wymienionych aut.

Nowa generacja tego auta dopiero wchodzi na rynek, ale już teraz spoglądamy w przyszłość i zastanawiamy się nad sensem istnienia takiej wersji. Wbrew pozorom przy generacji B9 jest ona najrozsądniejszym uzupełnieniem gamy.

Volkswagen Passat Alltrack B9. Sięgnijmy po kryształową kulę i zobaczmy jak mógłby wyglądać

Tutaj z pomocą przyszli nasi koledzy z portalu motor.es, którzy stworzyli render takiego samochodu. Duże kombi z plastikowymi obudowami błotników i zderzaków prezentuje się zaskakująco dobrze i może wpaść w oko - nawet bardziej niż standardowa wersja.

W naszej opinii Volkswagen powinien skusić się na taki model. Nowy Passat daje im możliwość rywalizacji z autami stojącymi o segment wyżej, głównie za sprawą wymiarów tego auta. Blisko pięć metrów długości w klasycznym kombi to gwarancja przestrzeni i komfortu.

Z kolei podniesiony o kilka centymetrów prześwit ułatwia poruszanie się po gorszych drogach i poza asfaltem, na przykład na szutrówkach. Dodając do tego napęd na cztery koła otrzymujemy naprawdę solidny i ciekawy samochód.

Oczywiście trudno byłoby go nazwać konkurentem nowego Mercedesa Klasy E All-Terrain, albo Volvo V90 Cross Country. Niemniej Volkswagen mógłby spokojnie przyciągnąć osoby zainteresowane Audi A4 Allroad i Mercedesem Klasy C All-Terrain, głównie za sprawą nieco niższej ceny.

Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat Alltrack B9

Plusem są także wersje silnikowe

W Volkswagenie Passacie B9 nie zabrakło klasycznych diesli i benzyn z napędem 4MOTION. Tutaj stanowiłyby one idealne połączenie, choć pewne część osób chętnie przesiadłaby się do hybrydy plug-in z napędem AWD. Niestety, Niemcy jeszcze nie skusili się na taki wariant, aczkolwiek wszystko przed nami.

Co więcej, Passat Alltrack nijak nie stanąłby też na drodze nowemu Tiguanowi. Duża różnica w wymiarach i inny charakter auta sprawiłby, że wewnętrzna konkurencja byłaby znikoma.

A Wy co sądzicie o takim projekcie?