Volkswagen Polo zbliża się do Golfa. Nowa wersja to powiew świeżości
Volkswagen Polo debiutuje oficjalnie w odświeżonym wydaniu. Na pokładzie pojawiła się garść nowości, a stylistyka wersji po liftingu pozwoli rozpoznać ten samochód z daleka.
Po trzech latach przyszedł czas na pierwszy duży lifting. Volkswagen Polo zyskał nie tylko odświeżoną stylistykę, ale także wzbogacone wyposażenie. Dzięki temu ma być wciąż konkurencyjną propozycją dla nowszych modeli z segmentu B. Co znajdziemy w tym aucie?
Przede wszystkim Volkswagen Polo zmienił się wizualnie
Już przy wycieku zdjęć tego auta wspomnieliśmy o zmienionej stylistyce przedniej i tylnej części nadwozia. Niemcy postanowili upodobnić ten samochód do swoich nowszych modeli, w tym w szczególności do Golfa. Charakterystycznym elementem tego auta są zmienione światła z przodu, z lekko zagiętymi "ledami". Nie można przeoczyć także wykorzystania świateł mijania i drogowych LED (IQ.LIGHT).
Z tyłu pojawiły się nowe lampy, zachodzące na klapę bagażnika. Są one ciekawsze wizualnie i wyraźnie odmładzają wizerunek tego samochodu.
Nie zapomniano również o nowych odcieniach lakieru (także nieco odlotowych) i świeżych wzorach felg aluminiowych w rozmiarze od 15 do 17 cali.
Volkswagen Polo zyskał też kilka poprawek we wnętrzu
Tutaj Niemcy nie szaleli. Nowością jest między innymi panel klimatyzacji, taki sam jak w Arteonie i Tiguanie. W pełni dotykowe rozwiązanie nie każdemu przypadnie do gustu, ale z pewnością wygląda świeżo.
Pomyślano też o lepszych multimediach. Postawiono tutaj na system Discovery Pro, wykorzystujący 9,2-calowy ekran. Oczywiście obsługuje on Apple CarPlay i Android Auto, a dzięki karcie eSIM ma stały dostęp do sieci. Cyfrowe wskaźniki (ekran 10,25 cala) pozostały na swoim miejscu.
Pod maską tylko litrowa jednostka
Na niektórych rynkach dostępny będzie także diesel, ale nas interesują wyłącznie warianty benzynowe. A tutaj szerokiego wyboru nie mamy. Ofertę otwiera silnik 1.0 MPI o mocy 80 KM. Półkę wyżej stoi jednostka 1.0 TSI oferująca 95 i 110 KM. Topowy wariant będzie także łączony z przekładnią DSG.
W drodze jest wersja GTI, która powróci na rynek. Zostanie ona zaprezentowana już w lecie. Najprawdopodobniej pod maskę powróci silnik 2.0 TSI, oferujący około 200 KM. Więcej szczegółów poznamy jednak dopiero za kilka miesięcy.
Odświeżone Polo do salonów trafi nieco szybciej. Nowy model wprowadza także zmodyfikowaną nomenklaturę wersji wyposażeniowych - Polo, Life, Style i R-Line.