Volkswagen szykuje kolejnego... SUV-a. Nawet wiemy co to za auto

Znowu? Tak, znowu. Kolejny SUV marki Volkswagen na horyzoncie. Tym razem jednak poznaliśmy go w dość nietypowy sposób - dzięki Seatowi.

A więc tak - SEAT inwestuje 30 milionów euro w nowe centrum rozwojowe dla silników. Ot, kolejny etap rozwoju firmy. Jak wiadomo jednak takie inwestycje wymagają chwalenia się przed inwestorami, tak więc SEAT nakręcił krótki spot prezentujący to miejsce. No i na jednym z ujęć pojawił się on. Volkswagen.

Kolejny SUV marki Volkswagen

Blachy na tym aucie oraz kształt od razu zdradzają, że to auto marki z Wolfsburga. Nawet dokładnie wiadomo jakie, choć kamuflaż jest dość mocny. To Volkswagen SMV, zaprezentowany w ubiegłym roku jako koncept dla Chin.

Volkswagen

I tutaj robi się ciekawie, gdyż SMV w Chinach będzie produkowany pod nazwą Talagon. Poza tym rzadko kiedy chińskie auta trafiają do Europy na testy. Wszystko wskazuje więc na to, że SMV, być może pod inną nazwą, trafi na nasz rynek.

Tylko gdzie się wpasuje?

Od dawna mówi się o modelu Variosport, który miałby zastąpić Golfa Sportsvana i Tourana. Era minivanów dobiega końca i oczywiście zastąpią je SUV-y. Problem polega jednak na tym, że Volkswagen SMV to kawał samochodu. Jego długość to aż 5,1 metra, czyli znacznie więcej niż w przypadku tych modeli.

Kilka tygodni temu Automotive News Europe dotarło do dokumentów Volkswagena, które wskazywały na wprowadzenie do Europy Tayrona. To duży SUV, który miałby formalnie zastąpić Tiguana Allspace'a. Ten samochód byłby jednak w zasadzie niewiele mniejszy od zamaskowanego SMV.

Linia szyb i świateł jest identyczna jak w tym koncepcie - czyli SMV finalnie trafi do Europy.

A może Tayron zastąpi Tiguana, a SMV to osobna zabawa?

Krótko mówiąc - nowy chiński Tayron może być spokrewniony z europejskim Tiguanem, a SMV to model, który zastąpi Sharana i stanie się po prostu największym SUV-em gamie marki. Albo - po prostu - Volkswagen tak zapcha swoją gamę, że rozmiarówka modelowa będzie niczym w dobrym sklepie obuwniczym zmieniała się co pół rozmiaru.

Debiut modelu SMV w Europie jest bardzo prawdopodobny. Już w styczniu tego roku sfotografowano ten samochód podczas testów w Szwecji. Można więc spodziewać się debiutu w najbliższych miesiącach - być może na początku przyszłego roku.