Volkswagen Touareg 2024. Lekki strzał z botoksu w genialnego SUV-a
Patrząc na obecną gamę marki z Wolfsburga można odnieść wrażenie, że ten samochód to prawdziwy dinozaur. Emerytura nie jest mu jednak jeszcze pisana. Volkswagen Touareg 2024 w ramach liftingu zyskał odświeżoną stylistykę, a to co najlepsze pozostało pod maską. Narzekać zdecydowanie nie można.
To jeden z tych samochodów, na który mało kto narzeka. O ile narzekań na "nudny" wygląd Golfa i Passata jest dużo, o tyle największy SUV marki z Wolfsburga zawsze budzi pozytywne odczucia. Nie jest to jednak dziwne. W końcu mówimy o samochodzie o bardzo dopracowanej konstrukcji, współdzielonej częściowo z takimi autami jak Porsche Cayenne. Volkswagen Touareg 2024 to odświeżone wydanie trzeciej generacji tego samochodu. Sprawdziliśmy co się tutaj zmieniło.
Volkswagen Touareg 2024. Dyskretne zmiany nie rewolucjonizują tego auta
Można śmiało powiedzieć, że ten samochód jest jednym z dinozaurów rynkowych. W obliczu zmieniającego się wizerunku marki, gdzie auta elektryczne grają pierwsze skrzypce, duży spalinowy SUV jest pewnym ewenementem.
Niech nim jednak zostanie jak najdłużej, gdyż mówimy o samochodzie oferującym świetny stosunek ceny do oferowanego produktu. To kawał dużego i wygodnego samochodu, z mocnymi silnikami pod maską.
Wersja po liftingu zyskała nieco zmieniona stylistykę nadwozia. Przede wszystkim zmodyfikowano tutaj pas przedni, poszerzając grill i zmieniając kształt zderzaka. Nawiązuje on do nowszych modeli marki i jednocześnie stara się optycznie "odchudzić" ten samochód.
Światła LED MATRIX, w momencie premiery przełomowe, zostały doposażone w ledowe listwy ciągnące się po grillu. Do tego ich konstrukcję usprawniono, wprowadzając 19 216 diod led w każdej z matryc na światło. Efektem będzie doskonały snop światła po zmroku, sprawnie wycinający inne samochody i przeszkody.
Podobne zmiany znajdziemy zresztą z tyłu, gdzie lampy (z nową sygnaturą świetlną) połączono ledową listwą i podświetlanym logotypem marki. Tutaj także znajdziemy zmieniony zderzak, oraz minimalnie zmodyfikowane klosze.
W nadkolach debiutują nowe wzory felg w rozmiarze od 19 do 21 cali w standardowych wersjach. Usportowiony Volkswagen Touareg R 2024 dostaje z kolei 22-calowe alufelgi.
W kabinie znajdziemy jedynie drobne poprawki
Volkswagen nieco zapomniał o tej koncepcji wnętrza. Kokpit Innovision miał być przełomem i standardem w nowych modelach, a finalnie skończył tylko w Touaregu i w nigdy nie oferowanym na rynku Phaetonie drugiej generacji.
A szkoda, bo jest to udany projekt. Wielki 17-calowy ekran wpasowano w deskę rozdzielczą, dzięki czemu tworzy on integralną całość z jej linią. Zegary też są w niej ukryte i nie wyglądają jak tablet przyczepiony na ostatnią chwilę.
Touareg 2024 dostał nową kolorystykę wnętrza i odświeżoną grafikę multimediów Innovision (wyposażonych teraz w bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto). Nie zabrakło też gniazd USB-C i nowego nagłośnienia Dynaudio o mocy 730W. Praktyczność pozostała tutaj na tym samym, wysokim poziomie. To samo można powiedzieć o całkiem niezłym wykończeniu.
Volkswagen Touareg 2024 dostępny jest z silnikiem V6, V6 i V6
To prawdziwy ewenement w tych czasach. Gdy spodziewaliście się już kolejnego debiutu czterocylindrowego silnika, Volkswagen pozostał przy swoich większych jednostkach napędowych. Z gamy zniknęło jedynie wysokoprężne V8, ale z nim pożegnaliśmy się już 3 lata temu.
Do wyboru mamy więc klasycznego diesla 3.0 V6 TDI, generującego w zależności od wersji 231 KM lub 286 KM. W ofercie jest też silnik 3.0 TFSI V6, generujący 335 KM.
Fanów hybryd plug-in przyciągnie Volkswagen Touareg R, który łączy silnik 3.0 TFSI i napęd elektryczny. Tutaj łączna moc to 462 KM.
W każdym przypadku moc trafia zawsze na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Niemcy poprawili nastawy pneumatycznego zawieszenia oraz zwiększyli stabilność poprzeczną tego samochodu. Drobne modyfikacje sprawiły też, że jest zwinniejszy w zakrętach.
Sprzedaż odświeżonego Volkswagena Touarega 2024 ruszy już w czerwcu. Niebawem poznamy kompletny polski cennik tego samochodu.