Volkswagen Touareg R eHybrid. Hybrydowy super-SUV

Volkswagen Touareg R był oficjalnie zapowiadany w zasadzie od momentu, w którym najnowsza generacja tego auta trafiła na rynek. Niemcy nie rzucali słów na wiatr - taki samochód właśnie oficjalnie ujrzał światło dzienne i oferuje naprawdę ciekawą specyfikację.

Volkswagen Touareg R eHybrid - prąd w służbie mocy

Nowy model Volkswagena to rozwinięcie koncepcji szerokiej oferty hybrydowych modeli. Serce modelu R stanowi jednostka 3.0 TFSI, która generuje 340 KM. Dołączono do niej 136-konny silnik elektryczny współpracujący z baterią o pojemności 14,1 kWh. Łączna moc tego zestawu to 462 Km i 700 Nm. Brzmi dobrze?

Osiągi też nie zawodzą. Pierwsza setka na zegarach pojawi się w mniej niż 5 sekund, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Oczywiście moc będzie trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni Tiptronic. System 4MOTION został odpowiednio dostrojony do tego napędu, a centralna blokada mechanizmu różnicowego pomoże w trudniejszych warunkach.

Oczywiście Volkswagen Touareg R będzie też poruszać się w trybie bezemisyjnym. Ma w nim pokonywać od 43 do 48 kilometrów w zależności od warunków.

Do standardowych trybów pracy dorzucono trzy dedykowane tej wersji. Jest to E-Mode, Hybrid i Charge. Pierwszy z nich załącza wyłącznie napęd elektryczny. Ostatni z kolei sprawia, że bateria ładuje się możliwie szybko w trakcie jazdy.

Jest też szereg zmian wizualnych

Z zewnątrz wersję R poznamy po sportowych zderzakach, ciemnym grillu i lampach oraz po emblematach R. W nadkolach znajdą się felgi w rozmiarze od 20 do 22 cali, zaś paletę lakierów wzbogacił odcień Lapiz Blue, wyróżniający modele R.

Wnętrze poza dedykowaną tapicerką zyskało nową sportową kierownicę. Standardowe wyposażenie jest tutaj bardzo bogate - kokpit Innovision czy szereg elementów zwiększających komfort podróżowania dostaniemy bez żadnej dopłaty.

Oficjalny debiut będzie miał miejsce podczas targów w Genewie. Samochód powinien trafić do sprzedaży w drugiej połowie bieżącego roku. Wtedy też poznamy więcej szczegółów, w tym ceny sportowego wariantu R. Obstawiamy, że przekroczenie granicy 400 000 zł nie będzie tutaj wyzwaniem.