Volvo EX90 2023 debiutuje w polskiej ofercie. Cena może być zaskoczeniem
Volvo EX90 debiutuje w polskiej ofercie marki. Na start dostajemy jedną wersję wyposażeniową, oferującą niemal wszystko, co da się wrzucić na pokład tego samochodu. Odbija się to jednak na cenie - ta jest zaskakująco wysoka.
Volvo EX90 to przełomowy model dla szwedzkiej marki. Wraz z nim zaczyna się kolejny rozdział historii firmy z Goteborga - całkowicie zelektryfikowany. Jednocześnie debiutują tutaj najnowsze systemy bezpieczeństwa, będące wyznacznikiem trendów dla całej branży.
Choć samochód ujrzał światło dzienne niecały miesiąc temu, to znamy już jego polską cenę. Tanio na pewno nie będzie - póki co dostajemy jeden wariant z kompletnym wyposażeniem.
Volvo EX90 Ultra 111 kWh - ceny startują od 479 900 złotych
Na pokładzie wersji Ultra znajdują się wszystkie nowinki szwedzkiej marki. Mowa o systemie Safe Space, czyli o LIDARZE ulokowanym nad przednią szybą, światłach HD PIXEL LED i komplecie asystentów wspierających kierowcę. Nie zabraknie tutaj także nowego systemu multimedialnego, nagłośnienia BOSE i eleganckiego jasnego wykończenia kabiny.
W cenie 479 900 złotych dostaniemy Volvo EX90 Ultra Twin Motor. Oferuje ono 408 KM i 770 Nm momentu obrotowego. Akumulator ma 111 kWh pojemności, co przekłada się na 585 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tutaj 5,9 sekundy.
Za 499 000 złotych dstaniemy Volvo EX90 Ultra Twin Performance. Największą różnicą jest tutaj wyższa moc, sięgająca 517 KM i 910 Nm. Przekłada się to na lepsze przyspieszenie, wynoszące 4,9 sekundy do 100 km/h.
Obydwa warianty oferują napęd na cztery koła i szybkie ładowanie DC o mocy do 250 kW.
Lista opcji nie jest długa. Znajdziemy na niej 7 lakierów, dwa rodzaje felg i kilka dodatków
Za 4800 złotych możemy wybrać jeden z 6 lakierów metalicznych (jeden lakier jest bazowy), zaś za kolejne 4550 złotych dostaniemy 22-calowe felgi Aero w miejsce standardowych 21-calowych.
Na liście opcji pojawiły się przyciemniane tylne szyby (2450 zł), stopnie boczne ułatwiające wsiadanie (9500 złotych), wełniana tapicerka (5700 złotych) i Pilot Assist Package (11 400 złotych, odpowiada za system automatyzacji jazdy).
To jednak nie wszystko. Możemy dorzucić także integralne podwyższenie siedziska tylnego i nagłośnienie Bowers&Wilkins za 25 000 złotych.
Tym samym skonfigurowane pod korek Volvo EX90 kosztuje 575 750 złotych, co stawia je w jednej lidze z Mercedesem EQS SUV i innymi elektrycznymi SUV-ami z najwyższej półki. Ponoć pierwsi klienci już złożyli zamówienia na ten samochód. Dostawy ruszą jednak dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.