Więcej hybryd PHEV. BMW uzupełnia gamę modelem X2 xDrive25e
Hybrydy ładowane z gniazdka są dla wielu producentów kluczem do spełnienia norm emisji CO2. BMW X2 xDrive25e dołącza do oferty tej monachijskiej marki.
Marka z Monachium w hybrydach typu plug-in widzi ogromny potencjał. Gama takich modeli rozrasta się w ekspresowym tempie. Już teraz taki wariant gości w modelu X1, X3, X4, X5, Serii 3, 5 i 7. Teraz do zabawy dołącza kolejny model - BMW X2 xDrive25e.
Krótko mówiąc: dostajemy to, co w X1
Napęd hybrydowy w BMW X2 xDrive25e jest dokładnie taki sam, jak w bliźniaczym BMW X1. Oznacza to połączenie 1,5-litrowej jednostki trzycylindrowej (benzynowej) z silnikiem elektrycznym. Konwencjonalny motor oferuje 125 KM i 220 Nm, zaś silnik zasilany prądem 95 KM i 165 Nm. W przypadku tego drugiego moc trafia na tylną oś, co w połączeniu z silnikiem spalinowym tworzy napęd na cztery koła.
Moc na koła trafia za pośrednictwem 6-biegowej przekładni Steptronic, która współpracuje z bezstopniową przekładnią dla jednostki elektrycznej. Łączna systemowa moc wynosi tutaj 220 KM, co zapewnia sprint do setki w około 7 sekund i pozwala na osiągnięcie 190 km/h prędkości maksymalnej.
BMW X2 xDrive25e wyposażone jest w baterię o pojemności 10 kWh. Na samym prądzie powinniśmy więc przejechać do 57 kilometrów według założeń BMW. Czas ładowania? Ze zwykłego gniazdka wynosi on od 4 do 6 godzin, zaś przy użyciu wallboxa nieco ponad 3 godziny.
BMW X2 nie zyska elektrycznego wariantu
Co ciekawe od dawna mówiło się o w pełni elektrycznym BMW X2. Byłby to doskonały rywal dla nadchodzącego Mercedesa EQA, czyli elektrycznej wersji modelu GLA. Tymczasem BMW wycofało się z projektu stricte elektrycznego X2 na rzecz rozwoju hybrydy PHEV i innych modeli. Kluczowym małym elektrykiem w gamie tego producenta ma stać się BMW i1, czyli elektryczna wersja Serii 1. Tę poznamy w 2021 roku.