Większa bateria i nowoczesne technologie. Debiutuje odświeżony Hyundai IONIQ
Bardzo ważny dla Hyundaia model IONIQ przeszedł pierwszy duży lifting, który wprowadził znacznie więcej niż tylko odświeżoną stylistykę.
Hyundai IONIQ miał być odpowiedzią na Toyotę Prius, choć koreański producent postawił na znacznie bardziej złożoną ofertę, na którą poza standardową hybrydą składa się także wersja plug-in hybrid oraz w pełni elektryczna odmiana. Teraz, po trzech latach obecności na rynku, Hyundai wprowadza odświeżoną wersję. Od strony wizualnej zmiany są dyskretne, acz zauważalne. Najważniejsze jest jednak to, że wyraźnie odświeżają wygląd tego samochodu. W każdym wariancie zmienił się front i tył. Wzorem starszej wersji odmiana elektryczna i spalinowe odróżniają się za sprawą grilla. Nie zabrakło także nowych świateł LED ze zmodyfikowaną sygnaturą świetlną. Tylna część auta zyskała z kolei przeprojektowany zderzak oraz odświeżone lampy.
Całkowicie nowe wnętrze, mobilne rozwiązania
Koreańczycy całkowicie przeprojektowali też wnętrze IONIQ-a, stawiając na znacznie nowocześniejszą formę kokpitu. W topowym wariancie zadebiutuje nowy system multimedialny z wyświetlaczem 10,25-cala z funkcją Multi-Bluetooth, pozwalającą na podłączenie kilku urządzeń za pomocą transmisji bezprzewodowej. Nie zabrakło tutaj także nowych cyfrowych zegarów oraz dotykowego panelu klimatyzacji.
Hyundai wprowadził także aplikację mobilną BlueLink, która zapewnia stałą łączność z samochodem. Z jej poziomu możemy zweryfikować aktualny status auta - począwszy od stanu paliwa (w wersji plug-in i Electric stan baterii), przez zamknięcie samochodu (można go zdalnie zamknąć/otworzyć), aż po możliwość sterowania klimatyzacją (w wersji Electric zdalnie można także uruchomić silnik).
Zmiany w napędzie
Hyundai wprowadził także wiele zmian pod maską IONIQ-a. Największą rewolucję przeszła wersja elektryczna, która zyskała nową baterię o pojemności 38,3 kWh (wcześniej 28 kWh). Zapewni to blisko 300 kilometrów zasięgu według normy WLTP. Jednocześnie dzięki zastosowaniu szybszej ładowarki o mocy 7,2 kWh, przy ładowaniu z mocą 100 kWh w 54 minuty odzyskamy 80% baterii. Bez zmian pozostała natomiast jednostka napędowa - wciąż generuje 136 KM i 295 Nm momentu obrotowego.
Wersja hybrydowa oraz Plug-In Hybrid zyskała z kolei nowy i mocniejszy silnik elektryczny korzystający z technologii magnesów trwałych. W tej pierwszej generuje on 43,5 KM, zaś w PHEV 60,5 KM. W obydwu przypadkach moment obrotowy wynosi 170 Nm. Hybrydowa odmiana posiada baterię 8,9 kWh, zaś PHEV 15,6 kWh, co pozwoliło na zwiększenie zasięgu na prądzie do 52 KM. Bez zmian pozostała natomiast jednostka 1.6 z rodziny Kappa, generująca 105 KM.
Nowy Hyundai IONIQ zadebiutuje w salonach już w lipcu bieżącego roku. Na wersję elektryczną trzeba będzie poczekać nieco dłużej - do września.