Witamy ponownie Infiniti Q50. Tym razem nazywa się Geely i przyjechało z Chin

Tak przyglądamy się z uwagą zdjęciom tego samochodu i widzimy tutaj jakiś cichy romans Mercedesa z Infiniti Q50. Tak wygląda nowe Geely Galaxy Star 6.

Chińczycy mają to do siebie, że nowe samochody wyciągają z magicznego kapelusza. W zasadzie nie ma tygodnia, w którym jeden z większych koncernów w tym kraju nie pokazuje jakiejś nowości. W Chinach tworzy się niszę w niszy, jeden model dzieli na pięć innych i wszystko wypycha na rynek. Czy to działa? Nie zawsze, ale tam takimi rzeczami nikt się nie przejmuje. Poza tym niektóre modele swoim wyglądem przypominają dzieła sztucznej inteligencji, która na bazie przygotowanego promtu opracowuje cały design. Nowe Geely Galaxy Star 6 to idealny przykład. Wygląda niczym nieślubne dziecko Infiniti Q50 i Mercedesa. Wystarczy jedno spojrzenie na pas przedni, a od razu to zauważycie!

Geely Galaxy Star 6 to "tańsza wersja innej limuzyny tej marki". Ot, typowe Chiny

Tak jak wspomnieliśmy, Chińczycy kochają tworzenie "niszy w niszy". Galaxy Star 6 to w zasadzie tańsza wersja limuzyny Galaxy A7. Zmieniono nieco design nadwozia, zapewne zmodyfikowano wyposażenie i wypchnięto to na rynek w takiej oto postaci.

Pas przedni Galaxy Star 6 przywołuje skojarzenia z Mercedesami ze stajni AMG, zwłaszcza z grillem w stylu Panamericana. Z kolei reflektory zdają się inspirowane Infiniti Q50, choć otrzymały nowoczesną grafikę LED.

Linia boczna bazuje na modelu Xingrui L Zhiqing z 2023 roku, lecz dopracowano ją podkreślającymi linie przetłoczeniami i 17-calowymi felgami. Tył pozostał bardziej zachowawczy, gdyż postawiono tutaj na szeroki pas świetlny LED i prosty dyfuzor.

Geely Galaxy Star 6 2025

Geely nie ujawniło jeszcze zdjęć kabiny, ale spodziewany jest cyfrowy kokpit znany z innych modeli tej marki. Na liście wyposażenia znajdą się zapewne rozbudowane systemy multimedialne i rozwiązania wspierające kierowcę.

Nowy sedan ma 4806 mm długości, 1886 mm szerokości i 1490 mm wysokości. Rozstaw osi to 2756 mm. W zestawieniu z Galaxy A7 oznacza to o 112 mm krótsze nadwozie i o 89 mm mniejszy rozstaw osi. Model Star 6 będzie zatem nieco bardziej kompaktowy i przez to bardziej przystępny cenowo.

Hybryda, inaczej być nie może!

Choć oficjalne dane techniczne nie zostały jeszcze zaprezentowane, wszystko wskazuje na to, że Galaxy Star 6 wykorzysta układ hybrydowy Thor EM-i. Obejmuje on silnik benzynowy 1.5, jednostkę elektryczną oraz dwa warianty akumulatorów do wyboru. Taki zestaw zadebiutował wcześniej w modelu A7 i może zostać przeniesiony niemal bez zmian.

Takiego samochodu raczej nie zobaczymy w Europie

Geely swoje kroki na Starym Kontynencie stawia w specyficzny sposób - i raczej skupi się na SUV-ach, które są tutaj dużo bardziej "dochodowe". Niemniej pewne jest to, że kilka modeli z rodziny Galaxy dołączy do oferty w Europie.