Wszystko musi być "w longu", nawet BMW X3. Gdzie? To oczywiste
Cały świat jeździ normalnymi samochodami, tymczasem w Chinach niezmiennie wszystko musi być nieco dłuższe - nawet zwyczajny SUV. BMW X3 wjeżdża na rynek w większym wydaniu. Różnica jest naprawdę spora.
- BMW X3 w Chinach będzie dostępne w przedłużonej wersji
- Różnice ograniczają się do dodatkowych centymetrów
- Stylistyka samochodu nie uległa zmianie
To fascynujące, że od tylu lat wiele firm oferuje w Chinach przedłużone wersje swoich samochodów. Jest to o tyle ciekawe, że wielu lokalnych producentów, nawet tych największych, przestało skupiać się na takich wariantach. Europejskie marki ewidentnie trzymają się tej koncepcji, czego najlepszym przykładem jest nowe BMW X3, które oczywiście urosło w tym kraju.
110 mm robi różnicę. BMW X3 oferuje tutaj więcej miejsca
Dodatkowe centymetry ukryto rzecz jasna w rozstawie osi. Oczywiście pociągnęło to za sobą szereg zmian w konstrukcji drzwi, paneli nadwozia i szyb. Nie jest to jednak problemem w momencie, w którym za produkcję odpowiada grupa Brilliance, partner BMW. To właśnie ona między innymi całkowicie produkuje nowe elektryczne MINI - w Chinach, rzecz jasna.
Długie X3 powstaje w Shenyang, a jego stylistyka niczym nie różni się od standardowej wersji. Przez dłuższy o 110 mm rozstaw osi, całkowita długość wzrosła do 4865 mm.
Co ciekawe oba modele będą oferowane równolegle w ofercie - tym samym klienci mogą wybrać większy lub mniejszy samochód. Różnice ograniczają się do gamy silnikowej.
W Chinach BMW korzysta z innych oznaczeń jednostek napędowych. Długie X3 dostępne jest w wersji 25L i 30L. Obie korzystają z silnika 2.0 Turbo. Słabszy wariant generuje 190 KM, mocniejszy 258 KM. Standardem jest tutaj napęd na cztery koła xDrive.
Chiński model zaprezentowano z ciekawie skonfigurowanym wnętrzem, w którym zastosowano wstawki ozdobne w kolorze miedzi. Całość prezentuje się naprawdę dobrze i przywodzi na myśl koncepcję designu wnętrz apartamentów z lat siedemdziesiątych, rzecz jasna z krajów zachodnich, a nie z Polski. Jest to ciekawy kierunek, który BMW zapewne będzie eksplorowało w kolejnych modelach.
Oczywiście długie X3 nie trafi do Europy
To chiński model, który na Starym Kontynencie nie miałby żadnego uzasadnienia. Jeśli więc chcecie mieć większego SUV-a z logotypem BMW na masce, to musicie skusić się na X5.