Zeekr 9X nie tylko wyglądem celuje w brytyjskie SUV-y. Sprzęt audio dostarcza im Naim. Ten od Bentleya

Zeekr 9X wygląda jak skrzyżowanie Range-Rovera z Rolls-Roycem Cullinan. A do tego audio jest od wyłącznego dostawcy systemów nagłośnienia dla Bentleya.

To już nie jest tylko inspiracja. Chińscy producenci, zwłaszcza Ci chcący zaistnieć w segmencie premium, lub na rynkach eksportowych, zaczynają korzystać ze znanych marek jako dostawców podzespołów. W końcu nawet Omoda 9 ma na głośnikach logo "SONY". No ale, Sony to nie Naim. Słynny brytyjski producent sprzętu grającego jest wyłącznym dostawcą systemów audio do samochodów Bentleya. I do tej pory była to jedyna marka, do której dostarczał. Teraz system tej marki dostanie Zeekr 9x koncernu Geely.

Warto też dodać, że Naim jest laureatem brytyjskiej "Queen's Award". Trzykrotnie firma zdobywała nagrody za swój sprzęt muzyczny.

I słono sobie za to liczył. Topowe układy stosowane w Bentleyach potrafią kosztować ok. 80 tys. zł. No chyba, że mówimy o nowym "Naim by Mulliner" skonstruowanym dla Bentleya Batur. Ten jest opcją wycenioną na 25 tys. funtów (ok 125 tys. zł).

Zeekr 9x Tak było kiedyś

Zeekr 9x skorzysta z układu o rekordowej mocy

Chiński SUV otrzyma zestaw nagłaśniający o 40 niezależnych kanałach przesyłu. Będzie się składał z 32 głośników oraz ośmiu "shakerów" basowych w fotelach.

Łączna moc tego systemu to 3 868 W, co według Zeekra jest światowym rekordem, jeśli chodzi o moc systemu zamontowanego seryjnie w samochodzie.

Aczkolwiek akurat Chińczycy lubią, jak na papierze jest dużo cyferek. Wszystko będzie zależało od tego, jak czysto będzie grał ten zestaw.

A będzie on złożony w układzie 9.2.4.8. Dziewięć głośników Surround, dwa subwoofery, cztery kanały w suficie oraz osiem w zagłówkach. Naim deklaruje, że pasmo przenoszenia całości będzie mieścić się w zakresie 20Hz - 40kHz

Zeekr 9x ma wygryźć importowane SUV-y premium

Przypomnijmy, że Zeekr 9x to wielki (5,2 metra długości) SUV, którego celem będzie zajęcie miejsca Mercedesów GLS, Audi Q7, czy Range Roverów. Oczywiście w Chinach.

Zeekr 9x

Oferowany będzie jako hybryda plug-in z rekordową baterią - 70 kWh. Rozmiary plus bateria skutkują czymś jeszcze. Ten samochód będzie ważył ponad 3 tony.

Do sprzedaży wejdzie całkiem niedługo, po Chengdu Auto Show, w cenie, którą na chińskim rynku (z dopłatami) estymuje się na poziomie 600 000 yuanów. To mniej więcej 360 000 zł.