Tak otwieranych drzwi w aucie jeszcze nie grali. Zeekr ustanawia nowy standard

Z tyłu jak w typowym vanie, z przodu jak w Peugeocie 1007 - choć w drugą stronę. Zeekr Mix pokazuje, że samochód można jeszcze bardziej "otworzyć na świat".

  • Zeekr Mix to nowy van z Chin, odpowiednik Volkswagena ID.Buzz
  • Zastosowano w nim unikalny system otwierania drzwi
  • Dużym atutem jest brak słupka B

Chińczycy mają wiele odlotowych pomysłów, ale ten robi szczególne wrażenie. Przed Wami Zeekr Mix, czyli van. Na pozór zwyczajny, w praktyce dość unikalny. Ta marka należąca do grupy Geely postawiła tutaj na nietypową koncepcję drzwi i na specyficzną konstrukcję całego samochodu. Efektem jest przestrzeń, której do tej pory nikt nie oferował.

Zeekr Mix ma drzwi, które rozsuwają się jak Wasza szafa, a do tego pozbawiono go słupka B

Efekt jest oczywisty - zajmowanie miejsc w tym aucie to nowe doświadczenie. Po otwarciu przednich i tylnych drzwi dostajemy dokładnie 1,48 metra "prześwitu". Daje to nie tylko ogromny komfort wsiadania i wysiadania, ale także pozwala na korzystanie z samochodu w nietypowy sposób.

Według Zeekra będzie to idealny kompromis pomiędzy vanem, busem i kamperem. Może w Mixie spanie nie jest najlepszym pomysłem, ale spędzanie czasu i "piknikowanie" zdaje się być już ciekawym rozwiązaniem.

Zeekr Mix 2025

Zapewne zastanawiacie się jak udało się zbudować taki samochód bez słupka B. Odpowiedź jest prosta - on tam cały czas jest, ale go nie widzicie. Zintegrowano go z drzwiami z przodu i z tyłu. Element wykonany z bardzo wytrzymałej stali o wysokiej sztywności zabezpiecza nadwozie przy uderzeniu. Testy zderzeniowe nie powinny być żadnym problemem.

Stylistyka nadwozia jest prosta, ale i przyjemna dla oka. Zeekr Mix zyskał panel led z przodu, który składa się z 1960 diod i pozwala na wyświetlanie wzorów i wiadomości (gadżet, no ale...). We wnętrzu znajdziemy zaś 15-calowy ekran multimediów i 13-calowy za kierownicą, przekazujący kluczowe dane.

Przednie fotele obracają się, tylna kanapa pozwala na jej przesuwanie, a stolik dodaje przestrzeń do pracy. Nie jest to duży samochód, gdyż Mix mierzy 4688 mm długości (ale ma 3008 mm rozstawu osi).

Bateria robi wrażenie

Zeekr Mix korzysta z platformy SEA-M i z instalacji 800V. Dzięki temu ładowanie ma być ekspresowe i bardzo wydajne. Słabsza wersja korzysta z baterii o pojemności 76 kWh. Wydajniejsza ma akumulator 102 kWh. Ta druga wersja zapewnia w teorii ponad 700 km zasięgu, ale cały czas mówimy tutaj o chińskich normach.

Napęd trafia na tylne koła, a silnik oferuje aż 421 KM. Sprint do setki, mimo takiej mocy, zajmuje ponad 6 sekund. Zeekr w standardzie oferuje komplet systemów bezpieczeństwa, a w topowych wersjach jest też LiDAR, który ma zapewnić skuteczność automatyzacji jazdy w trudnych warunkach.

Zeekr Mix 2025

Póki co ten model trafił na rynek chiński. Trudno powiedzieć, czy zobaczymy go w Europie, aczkolwiek wbrew pozorom jego debiut na Starym Kontynencie miałby dużo sensu.