2020 Toyota CH-R GR Sport. Japończycy dają Gazoo

Japończycy podkręcają swojego kompaktowego crossovera. Toyota C-HR GR Sport wyróżnia się agresywniejszą linią i poprawionym prowadzeniem.

Usportowione wersje zaczynają się pojawiać w kolejnych modelach Toyoty. Teraz do listy samochodów podkręconych przez Gazoo Racing dołącza Toyota C-HR GR Sport. Model ten przeszedł szereg zmian, zarówno wizualnych jak i mechanicznych.

2020 Toyota C-HR GR Sport - na "sportowo"

Już na pierwszy rzut oka widać różnice, które Toyota wprowadziła w swoim kompaktowym crossoverze. Odświeżony niedawno model w wersji GR Sport wyróżnia się przede wszystkim zmodyfikowanym frontem. Agresywniej stylizowany zderzak oraz większe lampy przeciwmgłowe sprawiają, że samochód ten zdecydowanie odróżnia się od standardowej wersji. Tylna część nadwozia dostała z kolei inaczej narysowany zderzak z elementem imitującym dyfuzor oraz dwie większe końcówki wydechu.

W kabinie od razu w oczy rzuca się nowa kierownica. Taka sama stosowana jest w Yarisie GRMN oraz w GT86 po liftingu. Poza tym zastosowano tutaj inny font zegarów. Te niezmienne kryją się w masywnych tubach.

Solidne zmiany mechaniczne

Gazoo Racing nie ogranicza się do przyklejenia kilku znaczków na auto. Japończycy solidnie przejrzeli model C-HR i poprawili wszystkie słabe punkty tego samochody. Toyota CH-R GR Sport zyskała przede wszystkim dodatkowe wzmocnienie w centralnej części płyty podłogowej, co zwiększyło sztywność całej konstrukcji. Dodatkowo zastosowano tutaj nowe amortyzatory i sprężyny oraz inaczej zestrojony układ kierowniczy. Według zapowiedzi producenta wszystko to ma pozytywnie wpłynąć zachowanie auta podczas dynamiczniejszej jazdy po krętych drogach.

Póki co tylko dla Japonii

Toyota C-HR GR Sport początkowo oferowana będzie wyłącznie w Japonii. Istnieje jednak spora szansa, że model ten zagości też na europejskim rynku. Popyt na usportowione wersje modele rośnie, a nowa dwulitrowa hybryda oferująca 180 KM idealnie współgrałaby z taką stylistyką.