Porsche 911 GT3 Cup - najlepiej sprzedający się samochód wyścigowy świata, powraca

Było tylko kwestią czasu, jak do odmiany GT3, dołączy wyczynowa odmiana - Porsche 911 GT3 Cup. Na torach wciąż będzie królował wolnossący bokser.

Porsche 911 GT3 Cup to wyczynowa wersja modelu GT3 oraz właśnie najlepiej sprzedający się samochód wyścigowy świata. Obecnie, poza serią Porsche Mobil 1 Supercup, będzie ścigał się w krajowych seriach typu Carrera Cup, w Azji, Ameryce Północnej i Europie.

Sercem Porsche 911 GT3 Cup pozostał wolnossący silnik typu bokser, oczywiście o sześciu cylindrach. To ta sama czterolitrowa jednostka, która trafiła do poprzedniego modelu. W serii 992 poprawiono kilka detali. Wóz jest znacznie mocniejszy - osiąga 510 KM. Sam samochód jest też o wiele bardziej ekologiczny. Nie, nie martwcie się, nie jest hybrydowy, nie ma cichego układu wydechowego. Obniżenie emisji zastosowano dzięki zastosowaniu syntetycznego paliwa. Nie tylko nie wymaga kopalin, ale dzięki niemu silnik emituje znacznie mniej CO2, niż na klasycznej benzynie. Ale brzmi tak samo.

Porsche 911 GT3 Cup

Większa moc, to większa... aerodynamika. Co ciekawe, GT3 Cup korzysta (po raz pierwszy) z nadwozia modelu 911 Turbo. Jest więc nieco szerszy od poprzednika. Stoi jednak na takich samych felgach - 12 i 13 cali szerokości.

Zmiany nastąpiły też we wnętrzu. Pojawiły się mocne nawiązania do 911 GT3 R. Zupełnie przearanżowano rozwiązania dotyczące ergonomii. Jest duży kolorowy monitor, podświetlane kontrolki i nowa kierownica wykonana z materiału CFRP.

Rozwój samochodu został w ten sposób zaaranżowany, żeby Porsche 911 GT3 Cup było również dostępne do zakupu i prowadzenia przez cały sezon przez mniejsze teamy. Innymi słowy - utrzymanie i eksploatacja mają być tańsze.

Sam samochód w wersji "gotowy na tor" kosztuje 225 000 Euro. Pierwsze dostawy rozpoczną się w okolicach lutego 2021.