2021 Seat Leon. Nowe technologie, nowa twarz [ZDJĘCIA]
Proszę Państwa, oto nowy 2021 Seat Leon. Czwarta generacja tego kompaktowego auta z Hiszpanii ma naprawdę dużo do zaoferowania.
Seat Leon wjechał na rynek w 1999 roku i od tamtej pory konsekwentnie przyciąga do siebie miliony klientów. Dwie dekady później model ten zawsze ma jakiegoś asa w rękawie. Jedni cenią sobie wygląd tego auta, inni z kolei skupiają się na atrakcyjnych sportowych wariantach Cupra. Nowe wcielenie, czyli 2021 Seat Leon, ma szanse powtórzyć sukces poprzednika - a nawet go poprawić.
2021 Seat Leon - nowa stylistyka
Seat postanowił zrobić zwrot w stylistyce swoich modeli. Design znany z poprzedniego Leona, Ateki czy Ibizy odchodzi do lamusa. Marka podąża teraz drogą, którą wytyczył Seat Tarraco. Front tego auta wyróżnia się charakterystycznym dla marki grillem, otoczonym nieco głębiej osadzonymi lampami. Linia boczna? Unosząca się ku tylnej części linia szyb jest już standardowym elementem tego auta i tutaj także znalazła swoje miejsce. Z tyłu zaś zagościły nowe lampy z ledowym pasem świetlnym, który biegnie przez całą szerokość klapy. Optycznie poszerza to ten model i dodaje nowoczesnego wizerunku.
Wnętrze? Nowe, ale jakby znajome. Przede wszystkim tutaj producent pokusił na połączenie koncepcji z poprzednika (pod kątem samej bryły) z elementami z nowego Golfa czy Octavii. Znajdziemy więc nowe multimedia z dużym ekranem (8,25 lub 10") i dotykową obsługą czy cyfrowe zegary z nowoczesną grafiką. Wersje z manualną przekładnią posiadają oczywiście standardowy drążek, za to w automacie zastąpiono go malutkim sterownikiem by-wire.
Producent obiecuje, że zastosowano tutaj lepsze plastiki, a całość staranniej spasowano. Nie zabrakło też efektownych wyróżników w postaci ledowego podświetlenia wnętrza. Charakteru mają dodawać sześciokątne nawiewy, zarówno boczne, jak i środkowy. Ciekawostką jest pasek, który biegnie w górnej partii deski rozdzielczej. Wygląda on atrakcyjnie, ale może męczyć na dłuższą metę.
Większy Leon - zwłaszcza kombi
Seat Leon również urósł. Dokładnie o 86 mm, do 4 368 mm długości. o 5 cm wzrósł rozstaw osi - teraz wynosi 2 686 mm. Samochód ma 1 800 mm szerokości i 1 456 mm wysokości. Bagażnik pozostał bez zmian, ale w hatchbacku. Ma 380 litrów. Tymczasem w kombi jest większy o 30 litrów i teraz jego pojemność sięga 617 litrów.
2021 Seat Leon - nowe/stare silniki
Pod maską Leona nie doszło do wielkiej rewolucji. Podobnie jak w Golfie i Octavii, oferta bazować będzie na jednostkach TSI i TDI. Gamę otworzy konstrukcja 1.0 TSI generująca 90 lub 110 KM. Półkę wyżej staną silniki eTSI o mocy 130 i 150 KM. Są to miękkie hybrydy, które bazują na instalacji elektrycznej 48V i małej baterii zintegrowanej z alternatorem i rozrusznikiem. To rozwiązanie umożliwia jazdę z wyłączonym silnikiem w odpowiednich warunkach nawet przez 2-3 minuty. W gamie pojawią się też diesle 2.0 TDI, które oferować będą od 115 do 150 KM.
Silniki te będą standardowo parowane z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Opcją będzie 7-biegowa przekładnia DSG.
Seat Leon dostanie też wariant hybrydowy typu plug-in. Jednostka 1.4 TSI współpracować będzie z silnikiem elektrycznym oraz baterią o pojemności 13 kWh. Pozwoli ona na przejechanie na samym prądzie ok. 50 km. Moc maksymalna zestawu silników wynosić będzie 204 KM.
*wpis będzie aktualizowany