Nadchodzi nowy Volkswagen Caddy. Ma być bardziej efektowny i efektywny
Oto nowy Volkswagen Caddy. A w zasadzie jego zapowiedź, gdyż produkcyjną wersję poznamy dopiero za kilka miesięcy. Czego się spodziewać w tym aucie?
Volkswagen Caddy wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, ale zaczyna już odstawać od konkurencji. Aktualna generacja to tak naprawdę mocny lifting poprzednika, co widać i czuć w wielu miejscach. Niebawem jednak się to zmieni, gdyż na horyzoncie jest nowa generacja.
Volkswagen Caddy wykorzysta platformę MQB
Zastosowanie nowej płyty podłogowej otwiera drzwi nie tylko na lepsze silniki, ale zapewni też większą uniwersalność temu modelowi. Kilka wariantów długości, lepsze zawieszenie i bardziej użyteczna przestrzeń ładunkowa to rzeczy, które są ważne dla klientów. Wszystko to zostanie ubrane w zdecydowanie ciekawsze nadwozie. Front ma nawiązywać w dużej mierze do nowego Golfa, co widać w światłach i grillu. Tył również zapowiada się ciekawie. Pierwsze szkice sugerują ciekawe lampy owijające się wokół szyby, ale na takie szaleństwo akurat nie ma co liczyć. Widać jednak, że Volkswagen pójdzie w kierunku wyższych pionowych lamp.
Wnętrze również zostanie mocno unowocześnione. Cyfrowe zegary i najnowsze multimedia to pewniak, podobnie jak lepsze materiały wykończeniowe. Volkswagen Caddy zyska też szereg systemów bezpieczeństwa, które będą asystowały kierowcy w codziennej eksploatacji. Na liście opcji spodziewać się można również oświetlenia LED czy aktywnego tempomatu.
2021 Volkswagen Caddy - co pod maską?
Gama jednostek napędowych nowego Caddy z pewnością będzie bazowała na dwóch silnikach. Tymi filarami sprzedaży będzie motor 1.5 TSI (być może także e-TSI, czyli miękka hybryda), oraz diesel 2.0 TDI. Moc? Spodziewać się można wariantów oferujących od 100 do 150 KM. Nie wykluczone jest także wprowadzenie wersji hybrydowej (PHEV). O elektryku nic się nie mówi, więc raczej na niego byśmy nie stawali. A szkoda, bo płyta MQB i technologia z e-Golfa idą w parze.
Kiedy premiera?
Oficjalny debiut nowego Volkswagena Caddy zaplanowano już na luty 2020 roku. Oznacza to, że sprzedaż wystartuje zapewne w połowie przyszłego roku. Auto niezmiennie produkowane będzie w Poznaniu, czyli nieopodal Wrześni, największego zakładu specjalizującego się w użytkowych Volkswagenach. W tym miejscu produkowany jest Transporter/Multivan/Caravelle i Crafter.