Aston Martin powraca do Polski - dzięki Auto Fus Group
Aston Martin znowu będzie oficjalnie dostepny w Polsce. Nowym importerem tej brytyjskiej marki zostało Auto Fus Group, mające w swoim portfolio wielu uznanych producentów.
Jeszcze do niedawna Aston Martin "oficjalnie" występował w Polsce dzięki British Automotive Holding. Zawirowania wokół tej grupy sprawiły jednak, że współpraca brytyjskiej marki z polską firmą została zerwana w lipcu 2020 roku. Od tamtej pory firma z Gaydon nie miała swojego oficjalnego importera nad Wisłą, aczkolwiek przyszedł już czas na zmiany. Pod swoje skrzydła tę firmę wzięło Auto Fus Group, czyli jedna z najbardziej cenionych grup motoryzacyjnych w Polsce.
Aston Martin w Auto Fus Group dołącza do doborowego towarzystwa
Rodzina Fusów od lat obecna jest w świecie motoryzacji i w tym czasie zbudowała sobie bardzo mocną pozycję na rynku. Historia zaczęła się od samochodów BMW i Renault, jednak to monachijska firma wygrała i stała się fundamentem rozwoju całej firmy. Kolejno zaczęły później dołączać do niej inne marki: najpierw MINI, a później brandy ze znacznie wyższej półki, takie jak chociażby Rolls-Royce. W tym gronie znajduje się też wybitna manufaktura, jaką jest Alpina, oraz brytyjski producent supersamochodów, McLaren. Poza tym Auto Fus Group posiada również obiekt sprzedający auta Alfy Romeo i Jeepa.
Aston Martin wjedzie w iście bondowskim stylu
Co ciekawe w wywiadzie dla IBRM Samar Piotr Fus, przedstawiciel grupy, zdradził lokalizację pierwszego salonu. Będzie on zlokalizowany przy Trakcie Królewskim, w hotelu Raffles Europejski. Elegancki showroom z pewnością idealnie dopasuje się do charakteru tej brytyjskiej marki.
Co warto wiedzieć o tej firmie? Obecnie Aston Martin jest w rękach miliardera Lawrence'a Strolla i szeregu inwestorów. Ta brytyjska marka zacieśnia też więzy z AMG i wykorzystuje najnowsze jednostki z Affalterbach. Pomaga w tym postać CEO, którym jest Tobias Moers, pełniący niegdyś rolę szefa marki Mercedes-AMG. W gamie znajdują się trzy modele: DB11 (także w wydaniu Volante), Vantage (również jako roadster) i DBX. Ten ostatni niebawem ma zyskać mniejszy silnik i wariant hybrydowy.
Jednocześnie Aston Martin coraz bardziej "rozpycha się" w F1, gdzie chce stać się dużo silniejszym zespołem. Ma w tym pomóc nowe centrum rozwojowe, które w najbliższych latach powstanie przy torze Silverstone.