Audi A3 2025 oferuje kompletne wyposażenie, ale wszystko jest w subskrypcji. Płać za używanie

Wizualnie nie zmieniło się w rewolucyjny sposób, ale ma za to nową wersję Allstreet. Audi A3 2025 przeszło pierwszy duży lifting, który skupił się przede wszystkim na aktualizacji oprogramowania. To niesie za sobą ogromną zmianę - teraz za wszystko, co macie na pokładzie, zapłacicie opłatę subskrypcyjną. Inaczej nie skorzystacie z wielu udogodnień.

  • Audi A3 przeszło pierwszy duży lifting
  • W ofercie debiutuje wersja Allstreet
  • Pod maską na start znajdziemy tylko dwa silniki

Na pierwszy rzut oka zmian tutaj w zasadzie nie zauważycie. Audi A3 2025 odświeżono w bardzo konserwatywny sposób. Dopiero wyciągając lupę i spoglądając na konkretne elementy zauważycie wprowadzone w tym modelu nowości. Co się zmieniło? Zobaczcie sami.

Audi A3 2025 przeszło dyskretny lifting. Nowością jest "terenowa" wersja Allstreet

Pas przedni wyróżnia tutaj delikatnie zmieniony grill Singleframe (łagodniejszy wizualnie), w którym inaczej wkomponowano logotyp marki. Warto też zwrócić uwagę na nowe światła, które mają zmienną sygnaturę świetlną. Kierowca z poziomu multimediów może wybrać to, w jaki sposób włączą się światła do jazdy dziennej.

Z tyłu zmiany są jeszcze bardziej dyskretne i także ograniczają się do nowych lamp z innym wzorem świetlnym, a także do zmian w zderzaku. Poza tym standardowo, jak na lifting przystało, debiutują tutaj nowe wzory felg aluminiowych.

Zaskakującą nowość stanowi Audi A3 Allstreet, czyli lekko podniesiona i bardziej "bojowa" wizualnie wersja hatchbacka. Rozpoznacie ją z daleka za sprawą srebrnych wstawek w zderzakach i w progach.

Sam design pasa przedniego jest bardziej agresywny (grill wygląda zupełnie inaczej, niż w klasycznym hatchbacku i sedanie), a towarzyszą mu dodatkowo większe boczne wloty powietrza. Warto też zwrócić uwagę na 19-calowe koła i ciekawy lakier, który podkreśla stylistykę tej wersji. Relingi dachowe są tutaj standardem.

Audi A3 Allstreet 2025

Warto dodać, że Audi A3 Allstreet 2025 ma większy prześwit. Zwiększono go o 15 mm, a duże koła sprawiają, że łącznie auto zawieszono o 30 mm wyżej, niż standardowego hatchbacka.

We wnętrzu A3 2025 także nie brakuje zmian

Niemieccy designerzy przeprojektowali nawiewy, a także postawili na nowe materiały wykończeniowe. Na przykład panel ozdobny na desce rozdzielczej może być obszyty materiałem. Jest to poliester z recyklingu.

Przeniesiono też głośniki w drzwiach (nagłośnienie przygotował Sonos), dodano nowe oświetlenie nastrojowe, a także zmieniono kształt podłokietnika na tunelu środkowym.

Ciekawie i zaskakująco wygląda kwestia multimediów. Wszystko jest w standardzie, ale w Audi A3 2025 musicie za to zapłacić

Krótko mówiąc: dostajemy tutaj 12,3-calowy ekran zegarów i 10,1-calowy wyświetlacz multimediów. W standardzie samochód ma przyzwoite wyposażenie, ale za wiele elementów trzeba będzie płacić opłatę subskrypcyjną. O czym mowa?

  • automatyczne światła drogowe
  • Apple CarPlay/Android Auto
  • dwustrefowa klimatyzacja
  • adaptacyjny tempomat
  • podgrzewane fotele

Jak to działa? Z poziomu sklepu z aplikacjami w multimediach wybieracie opcję, a następnie czas trwania subskrypcji. Dostępne są warianty miesięczne, sześciomiesięczne, roczne i trzyletnie. Oczywiście cena za takie dodatki jest odpowiednio wysoka, ale wciąż nieznana.

Audi A3 2025 subskrypcja

Co ciekawe Audi ma też pozwalać na zakup udogodnień "na zawsze". Tutaj również nie określono ceny. Jest to bardzo kontrowersyjny ruch, który może być rozczarowaniem dla szeregu klientów. W końcu dodatkowo płaci się za coś, co w samochodzie już jest.

Pod maską początkowo pojawią się dwa silniki

Mowa tutaj o jednostce 35 TFSI, czyli o konstrukcji 1.5 TSI MHEV, oferującej 150 KM. Alternatywą jest diesel 35 TDI, czyli 150-konny wariant silnika 2.0 TDI. W obydwu przypadkach standardem jest 7-biegowa skrzynia DSG.

Audi A3 2025 lifting

W nieodległej przyszłości z kolei w ofercie pojawią się kolejne warianty. Będzie to między innymi hybryda plug-in, mocniejsze wersje benzynowe i flagowe modele S3/RS3.