Audi wrzuca nowe pakiety Competition dla A4 i A5. Dużo się nie zmieniło

Audi niedawno dodało pakiety Competition i Competition Plus dla RS4 i RS5. Teraz wchodzą też dla słabszych odmian. Ale i zmiany są mniejsze.

Audi postanowiło iść za ciosem i pokazało pakiety Competition i Competition Plus dla modeli serii A4, A5, a także nieco usportowionych S4/S5 - także w wersji Cabrio. Jeśli spodziewaliście się, że podobnie jak w przypadku linii RS, dostaniecie tu nowe zawieszenie, czy głośniejszy wydech, to spieszymy ze sprostowaniem. Na nic takiego nie można liczyć.

Audi Competition i Competition Plus - głównie stylistyka

Kluczem zmian było tu zastosowanie pakietu "Czerń". Ten kolor pojawił się na atrapie, wlotach powietrza, dyfuzorze z tyłu, a nawet na końcówkach układu wydechowego. Czarne, z wysokim połyskiem są też znaczki, lusterka, wstawki na słupkach oraz spoiler na tylnej klapie. W kombi oczywiście ten nad szybą. W A4 sedan z kolei pojawiła się też czarna listwa na progu.

Audi

Audi S4 i S5 z kolei mają czarno-czerwone oznaczenie na atrapie chłodnicy. Z kolei A5 Cabriolet - dostało sporo chromu, m.in. na ramie przedniej szyby, czy listwach przy szybach bocznych.

Jeśli zamówiliśmy A4 lub A5 z pakietem S Line, wersje Competition i Competition Plus dostaną końcówki wydechu z ciemnego chromu.

Odmiana Competition Plus ma nieco więcej wyposażenia. Poznamy ją po wyświetlanym na podłożu logo Audi "S", pakiecie oświetlenia ambientowego, czerwonych zaciskach hamulców (w niektórych modelach) oraz... naklejce z czterema pierścieniami przed tylnym błotnikiem.

Czy pojawiło się coś sensownego? W przypadku A5 i S5 w standardzie znalazły się światła Matrix LED albo Audi Laser Light (w zależności od wersji). Sedan i kombi dostały przyciemnione klosze z modelu RS4.

I to by było na tyle. Przynajmniej ceny nie są bardzo wysokie. Pakiet Competition dla Audi A4 i S4 kosztuje 950 Euro, dla "piątek" - 1450 Euro. Competition Plus jest wyraźnie droższe - ceny wynoszą odpowiednio 2450 euro oraz 3150 Euro.

Samochody już można zamawiać w salonach. To zresztą ostatni moment, bo już w przyszłym roku powinniśmy poznać kolejną generację Audi A4. Na A5 przyjdzie nam poczekać dłużej. Według źródeł, będzie to ostatnia generacja Audi klasy średniej zasilana silnikami spalinowymi.