Audi A4 nie odchodzi na emeryturę, ale znika. Powitajcie rodzinę A5
Audi A4 B10 nadchodzi - ale nie zyska takiej nazwy. Sedan i kombi zyskają nazwę A5. Dlaczego? Otóż marka z Ingolstadt chce uporządkować swoją nomenklaturę.
Debiut aut elektrycznych na rynku to spory problem dla niektórych marek. Powód jest dość kuriozalny - chodzi o porządek w nomenklaturze. Nie wszyscy stawiają na całkowicie nowe nazewnictwo, które wymaga kilku chwil nauki. Co więc zrobić w sytuacji, gdy w gamie powstaje mały chaos? Otóż można dokonać małej rewolucji - i teoretycznie ten chaos podsycić. Tak oto Audi A4 B10 stanie się Audi A5 B10. Już Wam wyjaśniam dlaczego tak będzie.
Audi A4 B10? Nic z tych rzeczy. Teraz dostaniemy cztery wersje modelu A5
Audi wpadło na dość ciekawy pomysł, który pozwoli na uporządkowanie całej rodziny aut spalinowych i elektrycznych. Co prawda można odnieść wrażenie, że powstał on dość przypadkowo, aczkolwiek pierwsze kroki ku zmianom są już widoczne.
Audi A4/A5 B10 2023
Po pierwsze - modele elektryczne zyskają parzyste liczby
Tym samym Audi A4 przetrwa, ale jako sedan klasy średniej, zasilany wyłącznie prądem. To samo tyczy się nadchodzącego modelu A6. W każdym przypadku dopisywany będzie przydomek E-Tron, będący wyróżnikiem marki.
Ta strategia widoczna jest już w przypadku modeli Q4 E-Tron i Q8 E-Tron. Rozwijany od dłuższego czasu SUV, który wpisze się pomiędzy te dwa auta, zyska nazwę Q6 E-Tron.
Z kolei spalinowy następca A4 stanie się A5-ką
Pod jedną nazwą oferowana będzie więc cała rodzina spokrewnionych ze sobą samochodów. Dostaniemy tutaj A5 Limousine, A5 Avant i potencjalnie A5 Sportback oraz Cabriolet. Te dwa auta pozostają póki co pod znakiem zapytania.
Kompaktowe A3 pozostanie na swoim miejscu, a spalinowy następca A6 zyska nazwę A7. Tutaj połączenie będzie analogiczne do tego z modelu A5.
Warto zauważyć, że świetnie komponuje się to z SUV-ami. Już teraz mamy spalinowe modele Q3, Q5 i Q7. Z kolei Q8 może dostać nazwę Q7 Sportback lub Q9.
Nie spodziewajcie się z kolei Audi A9. Tutaj zapowiedziano nowoczesne Audi A8 E-Tron, czyli elektryczną limuzynę, która zajmie miejsce spalinowej wersji.
Zmiany w modelach z rodziny S i RS będą analogiczne
Możemy więc liczyć na elektryczne Audi RS6 E-Tron i potencjalnie na spalinowe RS5 Avant. Skomplikowane? Nic z tych rzeczy.
Decyzja Audi jest naprawdę sensowna i świetnie łączy ze sobą modele spalinowe i elektryczne w jednej nomenklaturze. Do tego kompatybilność z oferowanymi teraz autami jest dużym ułatwieniem dla koncernu.