Audi Activesphere. Liftback i pickup w jednym to przyszłość crossoverów?
Audi Activesphere to kolejny z projektów, mających pokazać "mobilność przyszłości" według marki. Tym razem to crossover z... pickupem.
Audi Activesphere należy oczywiście do pojazdów wyłącznie koncepcyjnych. Ale możemy założyć, że niektóre z rozwiązań, które trafiły do efektownego modelu, w przyszłości pojawią się w autach z Ingolstadt. A tych może być sporo. Swoją drogą, spośród wielu aut koncepcyjnych Audi z serii "Sphere", to wydaje się być najciekawsze.
Audi Activesphere - przynajmniej nie jest SUV-em
To już jest jakaś wartość dodana. Marka Audi ma spore doświadczenie w budowie świetnych aut typu "Allroad". Activesphere świetnie wpisuje się w ten trend. Jest czymś w rodzaju Audi A7 przyszłości, na 22-calowych felgach, terenowych oponach i z podniesionym zawieszeniem. A7 Allroad? Dlaczego by nie? Auto koncepcyjne ma pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości. Minimalnie - 208 mm. Maksymalnie - cztery centymetry więcej.
W projekcie wykorzystano całkiem sporo szkła. Pojawia się ono na dachu, w dolnych partiach drzwi i... zamiast atrapy. Na dodatek, pozwala ono pasażerom kabiny patrzeć na widok przed autem przez frunk. Czyli między przednim bagażnikiem, a wnętrzem również znajdziemy przeszkloną przegrodę.
Szkło znajdziemy też z tyłu. Na dodatek tylna szyba jest przesuwana, tworząc skrzynię ładunkową. W przypadku wizji Audi Activesphere, wykorzystano ją na dwa rowery elektryczne. W sytuacji, gdy coś przewozimy z tyłu, podnosi się przegroda dzieląca przestrzeń pasażerską od bagażową. Przez to Audi Activesphere staje się lifestylowym pickupem.
Audi skorzysta z rozszerzonej rzeczywistości
W przypadku tego modelu, Audi postawiło na rozszerzoną rzeczywistość. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie, dostają zestawy gogli/okularów, dzięki którym mogą sterować wieloma funkcjami pojazdu. Systemy multimedialne, opcje samochodu, klimatyzacja - to wszystko jest sterowane przez okulary. Wystarczy spojrzeć na wskazany element i wyświetlają się funkcje i opcje, z których możemy skorzystać. Oczywiście, wszystko jest funkcjonalne w zależności od tego gdzie siedzimy. Kierowca dostanie możliwość sterowania parametrami auta, a pasażerowie tylko dodatkowe elementy funkcjonalne, jak multimedia czy rozrywka.
Audi Activesphere oczywiście jest elektryczne. Korzysta z platformy Premium Platform Electric, opracowanej wspólnie z Porsche. Pozwala ona na przyjęcie zestawu baterii o pojemności do 100 kWh. Moc układu dwóch silników elektrycznych to 330 KM, a moment wynosi 720 Nm. Zadziwiająco "normalnie" jak na wizję przyszłości. To wskazuje, że propozycja Audi może być bliżej niż dalej do realizacji.