Audi Q4 E-Tron & Q4 E-Tron Sportback. Kompaktowy SUV tylko na prąd
Poznajcie Audi Q4 E-Tron & Q4 E-Tron Sportback, czyli nowe elektryczne kompaktowe SUV-y z Niemiec. Marka z Ingolstadt od razu serwuje nam produkt w dwóch smakach i z trzema różnymi wariantami napędowymi.
Rodzina samochodów korzystających z platformy MEB rozrasta się w ekspresowym tempie. Oto kolejna nowość, tym razem wprost z Ingolstadt - Audi Q4 E-Tron. Niemcy nie patyczkują się i szturmują rynek dwoma wersjami nadwoziowymi i trzema wariantami napędowymi. To z pewnością będzie chętnie wybierane auto.
Audi Q4 E-Tron - co oferuje?
Zacznijmy od nadwozia - tutaj do wyboru mamy dwa warianty. Pierwszy to klasyczny SUV, wyróżniający się wyjątkowo zgrabną linią. Stylistyka nowego Q4 balansuje gdzieś pomiędzy dużym E-Tronem, a nowym Q3 i Q5. Nie da się ukryć, że jest to dobrze narysowane auto, w którym dopracowano wiele detali.
Audi Q4 E-Tron
Fani nieco bardziej sportowego designu docenią model Q4 E-Tron Sportback. Tutaj standardowo dostajemy łagodnie poprowadzoną i opadającą tylną część nadwozia. Trzeba przyznać, że obydwa wydania mają w sobie coś ciekawego i mogą wpaść w oko.
Poza tym wyróżnikami nowego elektrycznego Audi są światła przednie i tyle z bardzo charakterystyczną sygnaturą świetlną oraz pełny grill z ciekawym wzorem.
Audi Q4 ma bardzo kompaktowe wymiary. 4588 mm długości, 1865 mm szerokości i rozstaw osi wynoszący 2,76 metra plasują to auto w środku stawki kompaktowych SUV-ów.
Choć nadwozie jest krótsze o 9 cm od Q5, to w środku oferuje porównywalną, jeśli nie większą ilość miejsca. To akurat zasługa platformy MEB, która pozwala na rozciągnięcie kabiny do granic możliwości. Płaska podłoga dodaje cenne centymetry i pozwala na wygospodarowanie dużego bagażnika. Ma on aż 520 litrów pojemności.
Wnętrze w nowym stylu
Techniczny i minimalistyczny kokpit zachowuje typowy dla Audi styl, ale ma w sobie też kilka ciekawych detali. Na przykład nowa kierownica swoim kształtem nawiązuje nieco do klasyków marki, w tym do Audi 80. Centrum dowodzenia stanowi system multimedialny, który w standardowym wydaniu korzysta z ekranu o przekątnej 10,1 cala. Półkę wyżej stoją multimedia z ekranem 11,3 cala. Poza tym dostajemy tutaj wirtualny kokpit z ekranem 10,25 cala. To jest standard każdego modelu.
Audi Q4 E-Tron - pojemność baterii i moc
Do wyboru mamy od razu trzy modele: Q4 E-Tron 35, Q4 E-Tron 40 i Q4 E-Tron 50. Liczby nawiązują oczywiście do mocy, a nie do pojemności baterii.
Akumulatory są tutaj trzy. W bazowym modelu 35 dostajemy baterię o pojemności 52 kWh. Wersje 40 i 50 korzystają z akumulatora 77 kWh. Moc? Wersja 35 oferuje 170 KM. Wariant 40 dysponuje mocą 204 KM, a wersja 50 generuje 300 KM.
Najtańsza wersja z najmniejszą baterią przejedzie od 341 do 349 kilometrów na jednym ładowaniu (wersja Sportback zawsze ma większy zasięg). Odmiana 40 oferuje 520 kilometrów zasięgu, zaś topowa wersja od 488 do 497 kilometrów. Warto też zwrócić uwagę na napęd. W wersji 35 i 40 moc wędruje na tylne koła, zaś wariant 50 ma dwa silniki - z przodu i z tyłu (i tym samym napęd AWD).
Audi Q4 E-Tron ma też dużo bajerów
Jest oczywiście HUD z rozszerzoną rzeczywistością, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i sterowanie głosowe systemem multimedialnym. Nie zabrakło też wybitnych świateł LED MATRIX, bardzo skutecznych - zwłaszcza w nocy.
Ale wszystko to kosztuje. W Niemczech cennik otwiera kwota 41 900 euro za wersję Q4 E-Tron 35. Odmiana Sportback wymaga dopłaty w wysokości 2 000 euro.