Audi Q5 2025 debiutuje na rynku. Wszystko, co warto o nim wiedzieć
Audi Q5 2025 oficjalnie ujrzało światło dzienne. Nowa generacja jest większa, nowocześniejsza i znacznie atrakcyjniejsza wizualnie. Oto wszystko, co warto o niej wiedzieć.
- Audi Q5 2025 wykorzystuje platformę PPC (Premium Combustion), rozwinięcie konstrukcji MLB EVO
- Pod maską debiutują od razu silniki benzynowe i wysokoprężne
- Jest też wariant SQ5 z jednostką V6
- Pierwsze auta dotrą do klientów na początku 2025 roku
Niemiecka marka nie zwalnia tempa. Producent z Ingolstadt dawno nie zafundował nam takiego festiwalu premier. Po modelach Q6 E-Tron, A5 i A6 E-Tron, przyszedł czas na jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów. Audi Q5 2025 dołącza do rodziny i przynosi zmianę zasłużoną zmianę generacyjną.
Nowy model zrywa ze stylistyką poprzednika. Postawiono tutaj na nowy design, bliższy modelowi A5, a także na zupełnie inną koncepcję wnętrza. Czy jest to model, który ma szansę na duży sukces na rynku? Bez wątpienia.
Audi Q5 2025. Stylistyka robi tutaj dobre wrażenie
Po wczorajszym "wycieku" pierwszych zdjęć przyszedł czas na bliższe i oficjalne poznanie tego auta. A jest tutaj na co popatrzeć. Nowa generacja Q5 zyskała nowocześniejszy i ciekawszy wygląd, zwłaszcza w porównaniu do poprzednika.
Przede wszystkim podkreślono tutaj przetłoczenia w linii bocznej, w szczególności na błotnikach. Front zyskał agresywniejszy wygląd za sprawą większego grilla singleframe i zderzaka z dużymi wlotami powietrza. Tył z kolei upodobnił się do innych SUV-ów marki za sprawą ledowej listwy, która tworzy tylne lampy.
W wersji SQ5, czyli sportowej, dostajemy garść zmian względem pakietu S Line - jest to nieco inaczej zaprojektowany zderzak przedni i tylny, a także inne felgi - w rozmiarze 19 i 21 cali, wedle uznania. Standardowe Audi Q5 dostaje felgi w rozmiarze od 17 do 19 cali.
Co ciekawe niemiecka marka nie pochwaliła się wymiarami tego samochodu. Te informacje poznamy najwidoczniej nieco później.
Wnętrze jest mocno zdigitalizowane
Liczba fizycznych przełączników spadła do minimum, a centrum dowodzenia stanowi zakrzywiony ekran nowych multimediów. Korzystają one z nowego oprogramowania, częściowo zunifikowanego z oprogramowaniem Google. Łączność online i dostęp do szeregu usług to oczywiste rzeczy - takich elementów nie brakuje w żadnym nowym Audi.
W zależności od wersji po stronie pasażera znajdziemy dodatkowy ekran, który daje mu dostęp do multimediów. Taki sam element zadebiutował już w Audi A5, tak więc jego obecność w Q5 absolutnie nie dziwi.
Niemiecka marka podkreśla większą pojemność bagażnika (do 1473 litrów pojemności), ale nie podaje jego standardowych wymiarów, bez złożenia oparcia tylnej kanapy.
Z ciekawostek we wnętrzu warto wymienić też nowe złącza USB-C. Te z przodu mają maksymalną moc ładowania 60W, zaś tylne 100W. Dzięki temu można do nich podpiąć nawet nowego laptopa i zasilać go z instalacji pokładowej.
Audi Q5 2025. Silniki i napęd quattro
Wybór jednostek napędowych w tym samochodzie będzie początkowo skromny, ale zadowalający. Na start, zgodnie z przewidywaniami, dostaniemy silnik 2.0 TFSI i 2.0 TDI, a także model Audi SQ5. Każdy silnik połączono z układem miękkiej hybrydy. Generator zintegrowany z alternatorem pracuje na instalacji 48V, ma 24 KM i 230 Nm, a energię czerpie z baterii LFP o pojemności 1,7 kWh.
Bazowa na tę chwilę benzyna 2.0 TFSI oferuje 204 KM oraz 340 Nm, oraz łączy się z napędem quattro. Według normy WLTP średnie zużycie paliwa to 6,4-7,3 litra.
Obok stoi wariant 2.0 TDI EA288 EVO, który także oferuje 204 KM (i 400 Nm). Tutaj również standardem jest napęd quattro. Spalanie ma mieścić się w zakresie 5,9-6,6 litra.
Wisienką na torcie jest Audi SQ5 2025, które pod maską ma silnik 3.0 TFSI V6, generujący 367 KM i 550 Nm. Tutaj deklarowane spalanie to 8-8,6 litra na setkę.
Ofertę nieco później uzupełni także tańsza wersja benzynowa, ze 150-konnym silnikiem 2.0 TFSI. Będzie ona przednionapędowa.
Ceny nowego Audi Q5 2025 poznamy niebawem, produkcja ruszy w Meksyku
Tak jak i schodząca z rynku generacja, nowe Q5 wyjedzie z zakładu w Meksyku. W Niemczech pojawiły się już pierwsze ceny - ofertę otwiera kwota 52 300 euro za benzynę i 82 900 euro za model SQ5. To odpowiednio około 225 000 złotych i 356 000 złotych.