Audi Q5 Sportback 2025 ma wreszcie "sportowy tył". Teraz wygląda dobrze
Więcej stylu, mniej praktyczności. Oto nowe Audi Q5 Sportback 2025. Zobaczcie co oferuje to wcielenie popularnego modelu.
- Audi Q5 Sportback 2025 dołącza do oferty marki
- Nowe usportowione wizualnie wcielenie tego modelu prezentuje się lepiej od poprzednika
- Pod maską znajdziemy szeroki przekrój jednostek napędowych
Jedno można śmiało powiedzieć - marka z Ingolstadt robi to dobrze. Nowe Audi Q5 Sportback 2025 poprawia wszystkie błędy poprzednika i jest idealnym spełnieniem potrzeb szerokiego grona klientów. Ma nieco bardziej dynamiczną linię nadwozia, wyposażono je w ciekawe jednostki napędowe i oferuje bardzo bogate wyposażenie.
Audi Q5 Sportback 2025. Co zmieniło się w tym modelu?
Nazwa "Sportback" idealnie tłumaczy koncepcję tej marki. Generalnie znane już wszystkim nowe Q5 "urywa się" za słupkiem B. Tu postawiono na łagodniej opadającą linię dachu i na charakterystycznie obniżony tył. Sam pas tylny, w tym światła OLED, są niemal identyczne, jak w klasycznym SUV-ie. Z dobrych wieści - zgodnie z nowym standardem, Audi stawia na prawdziwe końcówki wydechu. Nie ma tutaj miejsca na paskudne atrapy.
Wymiary tego samochodu w zasadzie się nie zmieniły. Q5 Sportback ma 4,71 metra długości, 1,9 metra szerokości i oferuje 2,82 metra rozstawu osi. Bagażnik w tym modelu oferuje 515 litrów pojemności. Po złożeniu kanapy dostajemy 1388 litrów do wykorzystania.
We wnętrzu również nie znajdziecie żadnych nowości - co nie jest niespodzianką. W zależności od wersji dostaniemy dwa lub trzy ekrany (dodatkowy pojawia się przed fotelem pasażera). Koncepcja kokpitu, z małą liczbą fizycznych przycisków i z zakrzywionym ekranem, jest teraz stosowana we wszystkich nowościach marki.
Audi Q5 Sporback 2025 zbudowano na platformie Premium Platform Combustion (PPC)
Wszystkie silniki wyposażono tutaj w nowatorski system miękkiej hybrydy (MHEV z instalacją 48V), który de facto zachowuje się jak klasyczna hybryda. Po pierwsze - oferuje dodatkowe 24 KM i 230 Nm. Po drugie - odzyskuje dużo energii i zaskakująco długo pozwala poruszać się na prądzie.
Pod maską znajdziemy początkowo trzy silniki. Ofertę otwiera wersja 2.0 TFSI o mocy 204 KM i 2.0 TDI o identycznej mocy. Gamę zamyka zaś Audi SQ5 Sportback, które ma benzynowy silnik 3.0 V6 TFSI, generujący 367 KM. Dzięki temu marka z Ingolstadt może rywalizować z wieloma sportowymi SUV-ami.
W Niemczech ceny tego samochodu startują od 54 800 euro. Niebawem powinniśmy poznać także polski cennik i pełną specyfikację nowego SUV-a Audi. Bez wątpienia będzie to rozchwytywana przez klientów propozycja.