Audi RS3 wjeżdża z danymi technicznymi. Jest 400 KM, 290 km/h i tryb Drift

Audi RS3 zbliża się do premiery. Pięciocylindrowy hatchback i sedan zostały zaprezentowane "w akcji", wiemy też sporo o danych technicznych.

Producent z Ingolstadt ujawnił pierwsze dane techniczne nowego Audi RS3. To bardzo oczekiwany model, bo jeden z ostatnich "mocnych" benzynowych modeli w historii. No i może nawiązać równoważną walkę z potężnym Mercedesem-AMG A45 S. Audi dostępne też będzie w dwóch wariantach nadwozia, jako hatchback i, całkiem u nas popularny, sedan.

Audi RS3 - Co o nim wiemy?

RS3 dostępne będzie oczywiście z doładowanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI. To już obrośnięta pewnego rodzaju kultem jednostka o niepowtarzalnym dźwięku. Podobnie jak dotychczas będzie miała 400 KM mocy, ale moment obrotowy wzrośnie o 20 Nm i wyniesie 500 niutonometrów. Moc będzie dostepna od 5600 do 7000 obrotów na minutę, czyli wcześniej i dłużej niż w poprzedniku. Za jej przeniesienie będzie odpowiadać poprawiona, siedmiobiegowa skrzynia DSG.

RS3

Udało się popracować nad trakcją na starcie i optymalizacją procedury. Dzięki temu Audi RS3 będzie 0,3 sekundy szybsze od poprzednika. 100 km/h będzie "pękać" po zaledwie 3,8 sekundy. I nie jest to wartość przypadkowa, bo w bitwie na cyferki pokonuje A45 S o 0,1 sekundy. Będzie też rozpędzać się (opcjonalnie) do 290 km/h, co również zapewni mu segmentową supremację na niemieckiej autostradzie.

Najważniejszą zmianą, którą chwali się Audi, jest nowa tylna oś i mechanizmem różnicowym RS Torque Splitter. Oferuje ona pełne wektorowanie momentu obrotowego i rozdział pomiędzy tylne koła.

W poprzednim RS3 mieliśmy standardowy dyferencjał ze sprzęgłem wielopłytkowym. W nowym otrzymamy elektronicznie kontrolowany układ ze sprzęgłami przy każdej półosi i osobnym sterowaniem dla każdej z nich. Dzięki temu Audi zacznie znacznie lepiej skręcać, bez olbrzymiej podsterowności i z dużo większą stabilnością oraz precyzją.

Dodatkowo, wysyłanie momentu obrotowego na zewnętrzne tylne koło w trybie RS Torque Rear pozwoli na kontrolowany drift "na zamkniętych drogach".

RS Torque Splitter będzie również konfigurowalny poprzez system Audi Drive Select. Będzie miał pięć trybów pracy: Comfort/Efficiency, Auto, Dynamic, RS Performance i wspomniany RS Torque Rear. O ile przeznaczenie ostatniego już wyjaśniliśmy, to RS Performance będzie ustawiał system idealnie do jazdy na torze, aby zwiększyć efektywność napędu i poprawić osiągi.

RS3

Zmiany nastąpiły również w zawieszeniu. Jest nie tylko niższe i sztywniejsze, ale w opcji znajdzie się również układ adaptacyjnych amortyzatorów RS Sport Suspension Plus. W konfiguratorze znajdziemy też wyczynowe opony Pirelli P Zero Trofeo R, pakiet RS Dynamic (m.in. odblokowuje prędkość maksymalną) oraz hamulce ceramiczne.

Premiera modelu nastąpi w lipcu.