Good news! Audi S3 2024 ma dużo więcej mocy i może driftować
Fani tego modelu mogą już ustawiać się w blokach startowych przed salonami. Audi S3 2024 zyskało mocniejszy silnik, drift mode i poprawiony wygląd. Oto wszystko, co zmieniło się w tym modelu.
Rodzina jest już w komplecie. Na drogi oficjalnie wyjeżdża nowe Audi S3 2024, czyli odświeżona wersja szybszego wariantu tego modelu. Zmian tutaj nie brakuje - zarówno wizualnych, jak i mechanicznych. Co się zmieniło?
Audi S3 2024 jest przede wszystkim dużo mocniejsze. Teraz oferuje 333 KM
Tym samym wreszcie wyprzedziło Golfa R i doszło do poziomu jego limitowanej wersji. Nie wykluczone jest jednak to, że odświeżona "erka" też będzie miała taką moc. Jednostka 2.0 TFSI wyposażona jest w turbosprężarkę firmy Continental, co pozwoliło na uzyskanie tych 333 KM i 420 Nm. Dzięki temu sprint do setki zajmuje 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. O dźwięk ma dbać wydech Akrapovič - jedna z opcji w tym modelu.
Nowością w tym samochodzie jest także drift mode. Wszystko to za sprawą specjalnego dyferencjału tylnej osi, który trafił do S3 prosto z modelu RS3. Wyposażono go w dwa sprzęgła wielopłytkowe, które pozwalają na zmianę rozkładu mocy pomiędzy tylnymi kołami. To umożliwia efektowne zarzucenie samochodem i jazdę bokiem, choć w bardzo określonych warunkach i w sposób, który jest inny niż w klasycznych RWD i AWD.
S3 zyskało również zmodyfikowaną skrzynię DSG (w Audi nazwa handlowa to S-Tronic), która ma skrócone nawet o połowę czasy zmian biegów).
Inżynierowie zmienili też zawieszenie
Tutaj również zaczerpnięto z rozwiązań z modelu RS3. Nowe wahacze przednie współpracują z mocniejszymi silentblockami i przegubami, co wpłynęło na zmianę geometrii przedniego zawieszenia. Koła są w większym negatywie, a to przekłada się na lepszą przyczepność i stabilność w zakrętach.
Oczywiście nie zabrakło tutaj zawieszenia DCC z kilkoma trybami sztywności. To wszystko sprawia, że S3 ma jeździć znacznie lepiej od starszej wersji.
Zmiany wizualne są dość skromne
Przód wyróżniają zmodyfikowane światła, w których można wybrać jedną z czterech sygnatur świetlnych - zmieniacie je z poziomu multimediów. Przeprojektowano tutaj także grill singleframe i inaczej osadzono logotyp marki. Analogiczne zmiany zaszły z tyłu - tutaj także mamy lekko odświeżone lampy i nowy zderzak.
We wnętrzu nowości są stricte kosmetyczne. Delikatnie zmienił się kształt nawiewów, a także forma wybieraka skrzyni biegów. Nowa wersja multimediów oferuje szereg pakietów subskrypcyjnych, które mają być podstawą oferty Audi. Tym samym część opcji wykupimy tylko za stałą opłatą.